Fotografii noi cu interiorul Dacia Duster, in Romania. Ce s-a schimbat de la Logan? – galerie FOTO
Motorizari Euro 5, pentru care nu se va plati taxa de poluare, punctaje de peste 4 stele la testele de siguranta EuroNCAP si platforma tehnica preluata de la Nissan Qashqai sunt principalele zvonuri care au aparut pe forumuri cu privire la viitorul SUV Dacia Duster care urmeaza a fi lansat la inceputul lunii martie in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Primul "indiciu" care confirma utilizarea unei platforme diferite
fata de cea Logan o reprezinta numarul de prezoane (suruburile pe
care se monteaza janta) de la fiecare roata. La restul modelelor
Dacia, Logan si Sandero fiecare roata are patru prezoane - la
Duster sunt cinci - la fel ca la Nissan, sau oricare alta marca din
segmentul superior de pret. Din pacate, tot din pozele spion de pe
internet se observa faptul ca si Duster nu dispune de discuri de
franare pe puntea spate, ci de tamburi - solutie mai ieftina,
preferata in general in cazul masinilor de clasa mica, cu o
greutate sub 1,3 tone - in care se incadreaza si Duster.
Putem doar spera ca macar pe puntea fata s-au montat discuri
ventilate (care se racesc mai repede si ofera o mai buna
performanta la franare) si nu pline, asa cum este cazul
Logan.
O alta noutate o reprezinta motorizarea. Duster va dispune de cel
mai puternic motor din gama Dacia- dieselul de 1,5 litri dCi 105 CP
si 240 Nm. Intr-o prima faza acesta va fi oferit cu norme de
poluare Euro 4, dar este posibil ca inca de la lansare pe anumite
piete sa fie comercializat direct ca Euro 5 si putere de 110 CP.
Spre exemplu, intr-un set de poze cu Duster, apare o motorizare
diesel 1,5 dCi de 110 CP - care respecta normele Euro 5. Acest
lucru indica faptul ca printre modelele testate de catre Renault
Technologie Roumanie este si Duster Euro 5.
Principala diferenta o reprezinta amplasarea la baza consolei
centrale a unui nou panou care contine "butonul" de selecare a
tractiunii (4x4, 4x4 Lock si 4x2) plus alte doua butoane, dintre
care unul reprezinta cel mai probabil ESP-ul - fapt care ar face
din Duster cel mai sigur model Dacia din punct de vedere al
sigurantei active, iar celalalt ar fi butonul pentru Hill Descent
Control - sistem prezent pe aproape toate SUVurile noi lansate in
Europa in ultimii doi ani.
Ca minusuri in habitaclu trebuie subliniat ca butoanele care
actioneaza geamurile electrice spate sunt positionate tot pe
consola dintre scaune si nu pe usi, asa cum se intampla la aproape
toate masinile. Pe de alta parte, Duster va putea fi echipat cu
tapiterie din piele, volan multifunctional dar si sistem audio cu
suport pentru MP3.
Pretul exact al lui Duster ramane in continuare un secret bine
pastrat de Dacia, dar circula zvonuri cum ca acesta ar incepe
undeva la 12.000 de euro si s-ar opri la 15.000 de euro - segment
de pret in care in prezent se regasesc doar modele de segment mic
cu tractiune integrala, precum Fiat Sedici, sau Suzuki SX4.