Exclusiv online - Nopti albe de shopping: Cat de substantiale sunt reducerile in magazinele de fashion in aceasta perioada

Autor: Cristina Stoian 29.01.2010

Dezvoltatorii centrelor comerciale s-au implicat intens, incepand cu anul trecut, in promovarea brandurilor cu care au contract, mai ales dupa ce contractia consumului s-a simtit din ce in ce mai mult in scaderea cu 30% pana la 50% a incasarilor retailerilor de fashion. Metoda gasita- organizarea de evenimente nocturne care includ petreceri, concerte si cel mai important reduceri de pret al produselor comercializate in malluri. Night Shopping Party-urile, organizate incepand cu jumatatea anului trecut, prima data de centrul comercial Baneasa Shopping City din nordul capitalei, au devenit formula perfecta de atragere a clientilor intr-un numar foarte mare in magazinele de fashion si in cafenelele din malluri. "Anul acesta numai asa mi-am facut cumparaturile. Sunt reduceri foarte mari,de 50%-60%, iar uneori si la colectiile noi se aplica discount-uri de 10%-15%. Cel mai mare avantaj este ca poti face cumparaturi si din magazinele care se adreseaza unui target de cumparatori cu venituri peste medie, unde in mod normal nu te poti apropia de produse din cauza preturilor foarte mari", a declarat Andreea P., unul dintre cumparatorii care a participat la aproape toate evenimentele de acest gen din Capitala si care afirma ca pana la ora 2:00 centrele comerciale sunt pline.

Dezavantajul, spun clientii, este ca aglomeratia creeaza blocaje. "Se formeaza cozi in parcare, masinile nu pot iesi pentru ca afara este aglomerat, pe toate strazile din jur", adauga Andreea P.

Centre comerciale ca Baneasa shopping City, Plaza Romania sau Unirea shopping Center au organizat de mai multe ori in ultimele luni astfel de evenimente, iar clientii au inceput sa le "vaneze", chiar daca in aceasta perioada magazinele aplica si discounturi de sezon.

"Cand sunt si reduceri de sezon, nu mai gasesti o gama atat de mare de produse, chiar daca retailerii aplica scaderi suplimentare. Eu cel putin nu am gasit reduse decat marimi mari ale unor produse", este de parere Adriana R., un client care a mers la shopping pe 15 ianuarie, prima zi de reduceri. "Eu mi-am gasit o pereche de pantofi de la Cacharel, redusi la 50% si care mai aveau o reducere pentru noaptea respectiva de 10%. La pret intreg nu mi-as fi permis perechea de pantofi", spune Vlad T, un cumparator.

Daca pana acum evenimentele de marketing ale centrelor comerciale nu erau in stransa legatura cu promotiile retailerilor, in ultima perioada au avut loc negocieri intre cele doua parti, iar un astfel de eveniment atrage majoritatea retailerilor care se conformeaza sa aplice pentru o noapte reduceri suplimentare. "Cred ca retailerii nu se mai joaca, au invatat ca trebuie sa faca reduceri daca vor clienti in magazin. In plus nu poti sa stai cu magazinul inchis, sau fara reduceri, daca in jurul tau toti retailerii fac vanzari scazand din pret", crede Andreea P.