Seful Procter&Gamble se asteapta la stabilizarea consumului in 2010. Cum comentati?

Autor: Mihaela Popescu 31.01.2010

Sotirios Marinidis, unul dintre cei mai puternici executivi din sectorul bunurilor de larg consum, lanseaza prima prognoza optimista pe piata de profil pentru 2010.



Directorul general al P&G Balkans, compania producatoare a Head&Shoulders, Gilette sau Pampers, pariaza pe o stabilizare a consumului si pe o revenire progresiva a retailului in acest an, dupa un declin de circa 10% in 2009.
Estimarea sa este in linie cu prognoza Guvernului, care si-a construit bugetul pe o crestere cu 3% a consumului persoanelor fizice.
P&G construieste in prezent cea mai mare fabrica a sa de sampoane din lume in orasul Urlati din judetul Prahova, in urma unei investitii totale de 100 mil. dolari. Prima faza a proiectului va fi finalizata in urmatoarele luni.
"Speram intr-o stabilizare a pietei in 2010. Disciplina si rigoarea in controlul costurilor si investitiile in capacitati de productie si inovatie vor fi strategii care vor permite companiilor sa faca fata situatiei macroeconomice actuale", a spus seful P&G Balkans intr-un interviu pentru ZF. Managerul de 44 de ani care coordoneaza un business de 400 mil. dolari la nivel local spune ca anul trecut vanzarile in retail au scazut cu aproape 10% fata de 2008.
"Dupa o aparenta stabilizare in primavara, declinul cererii domestice s-a accentuat in iunie, fiind afectate toate sectoarele - mai putin cel alimentar si intr-o mai mare masura serviciile. Segmentul bunurilor de larg consum a continuat sa creasca in valoare anul trecut, comparativ cu 2008, dar am putut observa o frecventa de achizitionare mai redusa si o crestere in vanzarile din hipermarketuri si discountere", afirma Marinidis.
Compania a resimtit scaderi de consum in 2009 in special pe categoriile de produse considerate "dispensabile", precum balsamul de rufe sau cel pentru par. Segmentul balsamului pentru rufe s-a contractat cu 32% in volum anul trecut fata de 2008, declinul fiind de doua ori mai mare decat cel al pietei detergentilor, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB.
Cresterea vanzarilor de bunuri de larg consum in hipermarketuri si discountere a fost un alt efect al diminuarii puterii de cumparare, in conditiile in care cele doua formate de magazine - cu o cota cumulata de 50 - 60% din retailul alimentar modern - au mizat in 2009 pe oferta de produse cu cel mai mic pret de pe piata.
De altfel, principala schimbare in strategia de distributie a companiei din 2009 a vizat retailul modern: P&G a renuntat la externalizarea distributiei de produse de ingrijire a corpului in lanturile mari de magazine, iar Marinidis spune ca acest lucru a fost posibil si datorita dezvoltarii logisticii marilor retele.

Ne cerem scuze pentru eroarea aparuta in acest articol conform careia marca Dero este produsa de Procter&Gamble. Marca Dero este produsa de compania Unilever. Procter&Gamble produce marcile de detergenti Ariel si Tide. Dorim pe aceasta cale sa multumim cititorilor care ne-au semnalat eroarea.