Spumotim Timisoara si-a bugetat vanzari in crestere cu 10% si asteapta semnarea unui contract cu Ford

Autor: Laurentiu Cotu 02.02.2010

Producatorul de spume poliuretanice Spumotim din Timisoara mizeaza in acest an pe o crestere a vanzarilor cu 10% fata de 2009, pana la 25 de milioane de euro, in conditiile in care actionarii au prins in bugetul pe acest an si un eventual contract cu Ford.

"Estimam ca vom realiza in acest an o cifra de afaceri de 25 mil. euro, pe fondul cresterii pietei de spume poliuretanice cu 8%-10% fata de 2009 si a discutiilor avansate cu Ford in vederea demararii unei colaborari cu fabrica lor din Romania", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Seiman, director general al Spumotim.

Reprezentantii Ford Romania au anuntat la inceputul anului ca spera sa semneze contracte cu furnizori romani de componente auto si ca intentioneaza sa utilizeze serviciile a cat mai multor operatori locali.

Semnarea unui contract cu Ford ar determina compania timisoreana sa mai angajeze in jur de 120 de oameni, in conditiile in care in prezent numarul de angajati ajunge la 600 de oameni.

Anul trecut afacerile companiei din Timisoara au fost sustinute in proportie de 43% de domeniul auto, restul vanzarilor realizandu-se din productia de spume poliuretanice flexibile pentru mobila si incaltaminte. Dupa un regres al vanzarilor inregistrat in primul trimestru din 2009, afacerile Spumotim au inceput sa-si revina, inregistrandu-se pe final de an un avans de aproximativ 12% fata de 2008.

Spumotim a investit in 2009 aproximativ 2,5 milioane de euro in retehnologizare si intentioneaza ca in acest an sa continue investitiile, in acest sens fiind alocat un buget de aproximativ 1,5 mil. euro pentru achizitionarea de noi instalatii. Principalii clienti ai companiei sunt firmele din domeniul auto Automobile Dacia-Renault si Johnson Controls.

Compania Spumotim a fost infiintata in anul 1971, iar in 1994 a fost privatizata prin metoda MEBO, avand in prezent mai multi actionari.