Valvis a luat 9,2 mil. € de la BCR pentru Aqua Carpatica

Autor: Diana Tudor Stoica 02.02.2010

Omul de afaceri elvetian de origine greaca Jean Valvis a luat un credit de 9,2 milioane de euro de la BCR pentru constructia unei fabrici de ape minerale in judetul Suceava, o investitie totala de 12,5 mil. euro anuntata in toamna anului trecut de cel care a creat brandurile Dorna si LaDorna.

"Creditul va avea o perioada de gratie de un an si noua ani de rambursare. Constructia fabricii a fost deja demarata din toamna anului trecut, iar acesti bani vor fi folositi pentru achizitia de utilaje si amenajarea fabricii. Incercam sa finalizam fabrica pana la inceputul verii", a declarat Jean Valvis. El a mai spus ca restul banilor necesari constructiei fabricii vor proveni din surse proprii. "Perioada de recuperare a investitiei va depinde de viteza cu care aceasta apa se va vinde in strainatate".

Valvis este in prezent unul dintre antreprenorii care dispune de lichiditati mari in urma exitului din afacerea LaDorna in 2008 in aprilie, una dintre ultimele mari tranzactii din industria alimentara romaneasca. El a vandut compania LaDorna catre grupul francez Lactalis intr-o tranzactie de peste 80 de milioane de euro.

Omul de afaceri a anuntat in octombrie anul trecut ca se intoarce in piata apelor minerale cu brandul Aqua Carpatica, decizie venita la opt ani de la vanzarea Dorna Apemin catre Coca-Cola pentru aproximativ 40 de milioane de euro.

Valvis spune ca revine pe piata apelor minerale deoarece este un segment care are in continuare un potential mare de crestere si in care foarte multe marci de apa minerala sunt sifonate. "In plus, Aqua Carpatica va fi singura apa minerala de lux din Romania".

Fabrica care va produce brandul Aqua Carpatica, situata la 20 de kilometri de Vatra Dornei, judetul Suceava, si la doar cativa kilometri departare de unitatea de productie a Dorna, este construita dupa un proiect care va permite in timp triplarea capacitatii de productie. Initial, aceasta va fi de 18.000 de sticle pe ora, respectiv 100 mil. de sticle pe an si va avea aproximativ 40-50 de angajati. Brandul Aqua Carpatica va fi situat pe segmentul premium.

Piata de ape minerale este estimata la 300 mil. euro si este disputata in prezent de doua branduri detinute de antreprenori romani (Borsec si Izvorul Minunilor) si de Dorna marca din portofoliul Coca Cola HBC Romania.