Masinile vechi mentin pe plus afacerile importatorilor de piese, o piata de 950 mil. euro

Autor: Alexandru Anghel 03.02.2010

Importatorul si distribuitorul de componente auto Augsburg a raportat o crestere de peste 25% a afacerilor in 2009, pana la 64 de milioane de euro. Reprezentantii companiei au declarat ca plusul de 25% a fost adus in cursul anului trecut de largirea ofertei si de extinderea retelei.

"Cifra de afaceri s-a mentinut constanta in portofoliul "traditional" de produse. Pe produse noi, introduse deja la sfarsitul anului 2008, avem cresteri considerabile la care nu ne asteptam intr-un an de criza", a declarat Gina Iordache, directorul general al Augsburg.

Totodata, compania a extins reteaua de depozite prin unitati noi in Galati, Craiova si Sibiu.

Piata de piese auto fost evaluata de reprezentantii Augsburg la 950 de milioane de euro in 2009, excluzand din calcul valoarea lubrifiantilor si anvelopelor comercializate pe plan local. Valoarea pieselor auto vandute de importatorii si distribuitorii de profil in cursul anului trecut a scazut cu aproximativ 5% fata de anul anterior, cand depasise pragul de un miliard de euro.

"Anul 2009 a fost un an dificil si pentru piata de componente din Romania. Ca majoritatea segmentelor de piata, a suferit o scadere in cursul anului, estimata la 5-10%", a spus Iordache.

Scaderile au fost localizate la jucatorii de volum mic, in special la cei care aveau un business concentrat puternic spre reparatiile de autovehicule comerciale. Sectorul transporturilor s-a contractat in 2009 cu circa 35%, iar activitatile conexe au avut si ele de suferit.

Principalele cauze ale reducerii consumului de piese auto au fost identificate in scaderea numarului de kilometri parcursi de clienti, atat companii care si-au redus sau incetat activitatea, cat si persoane fizice, care si-au micsorat bugetele.

Spre deosebire de piata locala, Augsburg a aratat exemplul Germaniei, unde in 2009 consumul de piese auto s-a ridicat cu aproximativ 8% din cauza vechimii parcului auto (medie de 8,7 ani).

Corelatia dintre vanzarile de autovehicule noi si piata de piese auto are un ecart de 2-3 ani, astfel ca prabusirea pietei auto cu 55% in 2009 va avea un efect in vanzarile importatorilor de componente incepand cu 2011. Pana atunci, importurile de automobile second-hand, respectiv 212.836 de unitati in 2009 si aproximativ 300.000 de unitati in 2008, sunt cele care mentin cererea de piese. "Scaderea inregistrata nu este proportionala cu cea a vanzarilor de automobile noi. Unul dintre motive este ca un automobil nou nu genereaza o cerere imediata de componente auto aftermarket, in timp ce inmatricularile de second-hand, in crestere in anii 2008 - 2009, genereaza reparatii si vanzari de piese auto".