Nici Coca-Cola nu se mai bea. Compania anunta primul declin al vanzarilor de pe piata locala, de 12% in 2009, cat cresterea din anul anterior

Autor: Mihaela Popescu 04.02.2010

Cel mai mare imbuteliator de bauturi racoritoare de pe piata locala, Coca-Cola Hellenic, a trecut intr-un an de la o crestere de 11% la un declin al vanzarilor in volum de 12%.

Compania a raportat scaderea volumelor vandute cu 12% anul trecut fata de 2008, pe fondul unui mediu economic "foarte dificil". Vanzarile pot fi estimate astfel la aproximativ un miliard de litri si circa 500 mil. euro la nivelul anului 2009.

"Mediul economic din Romania continua sa fie foarte dificil, cu somaj in crestere. Noi avem in continuare o viziune optimista pe termen lung pe piata locala si sa ne concentram investitiile pe eficientizare, pentru a sprijini dezvoltarea business-ului in viitor", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.

Subsidiara locala, Coca-Cola HBC Romania, a avut in 2008 afaceri de 550 mil. euro (2028,6 mil. lei) si un profit net de 66 mil. euro (243,7 mil. lei), potrivit datelor de la Registrul Comertului. Compania, care a raportat pe 2008 un avans al volumelor vandute de 11% fata de anul anterior, detine o cota de piata estimata la 50%.