Aveti grija ce scrieti pe internet. Angajatorii verifica pe Google reputatia angajatilor - studiu Microsoft

Autor: Magraon Andreea 04.02.2010

Aproape jumatate din companiile de recrutare din Europa cauta informatii despre candidati pe retele de socializare precum Facebook si jumatate dintre acestia sunt respinsi in baza datelor gasite, potrivit unui studiu al EU Data Protection Day, comandat de Microsoft, scrie EurActiv.

In Germania, 59% dintre specialistii in HR folosesc datele personale gasite pe internet pentru a face portretele candidatilor, 47% in Marea Britanie si 23 de procente in Franta, mai arata studiul. Chiar si in Romania, specialistii in recrutare folosesc Facebook. "Ne uitam pe retelele de socializare precum Facebook sau LinkedIn numai pentru candidatii care aplica la joburi pentru pozitiile inalte, pentru a afla ce fel de personalitate au, care le sunt hobby-urile si experienta profesionala. Pentru pozitiile de junior nu ne intereseaza aceste aspecte", a declarat pentru ZF Sorin Faur, HR services director in cadrul companiei de audit si consultanta BDO Romania, care are 150 de angajati pe piata locala.

Cei mai multi candidati europeni respinsi in baza datelor de pe internet sunt in Marea Britanie (41 de procente). In Germania procentul se ridica la 16%, iar in Franta la 14%. In SUA, procentul celor respinsi se ridica la 70%. Principalul motiv pentru respingerea candidatilor este "scriere de comentarii nepotrivite de acestia pe internet". Recruiterii au admis ca sunt influentati negativ de pozele sau videoclipurile de pe internet ale celor care aplica pentru un job.

Utilizatorii subestimeaza impactul datelor lor de pe internet

Desi specialistii in recrutare recunosc ca sunt foarte mult influentati de informatiile de pe net ale candidatilor, cunsumatorii subestimeaza acest lucru. Spre exemplu, numai 9% dintre britanici considera ca informatiile lor personale de pe net le pot afecta incercarile de a se angaja, arata studiul, desi 41% dintre ei au fost respinsi in baya acestor date.

Studiul a fost realizat in perioada 10-23 decembrie 2009, pe un esalon de 1.010 specialisti europeni in HR si 831 de utilizatori din Germania, Franta si Marea Britanie. Acelasi studiu a fost realizat in paralel in Statele Unite ale Americii.

Pe fondul aparitiei acestor informatii, actualul comisar european pentru telecomunicatii Viviane Reding a atras atentia asupra pericolului punerii datelor personale pe internet. Ea a mai spus ca protectia datelor trebuie actualizata pentru a se tine pasul cu schimbarile tehnologice si pentru a fi respectata intimitatea utilizatorilor de Facebook, Twitter sau MySpace.