Digital Cable Systems lanseaza televiziunea digitala si face deja scenarii pentru HD
Digital Cable Systems, o companie detinuta de fondul de
investitii AIG care a ajuns numarul trei pe piata locala de cablu
TV, va lansa luna viitoare serviciul de televiziune digitala, care
le va permite clientilor sa acceseze mai multe canale TV la o
calitate mai buna. RCS&RDS si UPC, liderii pietei locale de
cablu TV, ofera deja televiziune digitala.
Prin AKTA Digital compania va furniza servicii de televiziune
digitala la nivel local in localitati precum Campulung Muscel,
Dragasani si altele. Pretul mediu al unui abonament lunar pentru
serviciul de baza de televiziune digitala va fi de 39 de lei, iar
numarul de programe TV in format digital disponibile intr-o prima
faza va fi de aproximativ 80. Operatorul estimeaza ca noul serviciu
va atrage cel putin 10.000 de clienti in primul an de la
lansare
"In acest moment, este greu de estimat valoarea totala finala a
investitiei pentru lansarea acestui serviciu catre toti clientii
nostri de cablu, insa intr-o prima faza putem vorbi de o suma in
jurul a 500.000 de euro. Avand in vedere ca, alaturi de accesul
Internet, televiziunea digitala va avea cea mai accentuata crestere
in urmatorii ani, perioada de recuperare a investitiei va fi de 2-3
ani, insa in astfel de situatii trebuie sa tinem cont si de
evolutia economica, precum si de faptul ca acest serviciu va ramane
unul de nisa si in urmatorii cativa ani", declara Dinu Malacopol,
CEO al Digital Cable Systems.
Cei mai importanti factori care influenteaza migrarea clientilor
catre transmisia digitala includ numarul si calitatea programelor,
calitatea semnalului video si audio, precum si garantia unui semnal
stabil si de inalta fidelitate. Tehnologia care va fi folosita in
prima faza de Digital Cable Systems este DVB-C, MPEG-2, Standard
Definition, urmand ca in functie de rata de migrare a clientilor
catre acest serviciu, sa se upgradeze ulterior la MPEG-4 si
HD.
Oficialii Digital Cable Systems se asteapta ca in decurs de 2 ani,
serviciul de televiziune digitala sa fie achizitionat de
aproximativ 20% dintre clientii rezidentiali AKTA.