In zece ani nu vom mai vedea un alt magazin de bricolaj in Berceni, spun austriecii de la BauMax

Autor: Catalin Lupoaie 11.02.2010

Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania, filiala locala a grupului austriac BauMax, afirma ca sudul Capitalei este deja aglomerat de magazine de bricolaj si considera ca in cartierul Berceni nu vor mai fi deschise alte magazine similare in urmatorii zece ani.

El considera ca interesul companiilor de bricolaj se va muta in viitor catre estul si nordul Capitalei, unde mai exista inca multe posibilitati de extindere. In prezent in sudul Capitalei sunt sase magazine de bricolaj deschise de Hornbach (Germania), Mr. Bricolage (Franta), Dedeman din Bacau, Praktiker (Germania), OBI (Germania) si BauMax (care se va deschide pe 25 februarie).

"Sudul si vestul Capitalei sunt deja acoperite de magazine de bricolaj si mai sunt putine locatii disponibile, insa mai exista potential de crestere in nord, daca se gasesc terenuri bune la preturi accesibile, si in est, in cartierul Titan. In cartierul Berceni nu cred ca vom mai vedea un nou magazin de bricolaj in urmatorii zece ani", spune Frech. Totusi, managerul sustine ca este in continuare loc de crestere pe piata locala.

Consum de sase ori mai mic comparativ cu Austria

Frech este sustinut de Martin Essl, presedintele Consiliului de Administratie al BauMax, care afirma ca este fascinat de dezvoltarea rapida pe care a avut-o compania austriaca pe piata locala.

"In Viena sunt in prezent 25 de magazine de bricolaj si populatia este mai mica decat a Bucurestiului, deci mai este inca loc de crestere. Suprafata medie a unui magazin BauMax in Austria este de 6.500 de metri patrati, iar in Romania ajunge la 10.000 de metri patrati, pentru ca piata este diferita, iar oferta trebuie sa fie mai mare", spune Martin Essl, presedintele Consiliului de Administratie al BauMax.

Austriecii mizeaza pe dezvoltarea pietei locale, avand exemplul Austriei unde sectorul de bricolaj are o valoare de 2,6 mld. euro pe an la 8 milioane de locuitori, iar in Romania valoarea pietei este deocamdata de 2,1 mld. euro la o populatie de aproape 3 ori mai mare.

"In Romania se consuma de 6-8 ori mai putine articole de bricolaj decat in Austria si exista un potential ridicat de crestere. In plus, casele din Romania au o medie de 60 de metri patrati, in timp ce in Austria este de 100 de metri patrati", sustine Essl.

Extindere fara achizitii

Austriecii exclud varianta extinderii prin achizitii pe piata locala, pentru ca au propriul concept de magazine pe care nu l-au regasit la alt competitor.

BauMax mizeaza pe cresterea cifrei de afaceri in Romania, in 2010, cu 62,5%, pana la 780 mil. lei, avans sustinut de extinderea retelei locale de magazine si nu de cresterea organica a vanzarilor (a magazinelor mai vechi din lant). "Cresterea vanzarilor va fi sustinuta de expansiunea companiei, care a deschis doua magazine la sfarsitul anului trecut si va deschide alte patru unitati in 2010", spune Frech. Compania va deschide pe 25 februarie primul magazin din Capitala, in Sun Plaza, cel mai mare centru comercial din Romania. Magazinul este al zecelea al retelei locale.

BauMax are in 2010 un buget de investitii de 80 mil. euro pentru a deschide patru noi magazine in Bucuresti (in cadrul centrului comercial Sun Plaza), Pitesti, Constanta si Timisoara. Potrivit presedintelui Consiliului de Administratie al BauMax, grupul intentioneaza sa deschida trei-cinci magazine pe an in Romania, in intervalul 2010-2012.

"Romania este cea mai mare tara in care grupul este prezent si are un important potential de crestere in viitor. Vom ajunge sa avem mai multe magazine decat in prezent in Cehia (24 de magazine - n.r.), pentru ca este o piata de doua ori mai mare", sustine Essl.

BauMax este prezent in opt state europene, are peste 10.000 de angajati, dintre care 1.000 in Romania, si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 1,5 mld. euro.