Test Auto ZF: BMW Seria 5 GT - Un mix bun, intre Seria 7 si X5
O alternativa atat la limuzina Seria 7, cat si la un SUV, precum
X5 sau X6, aceasta ar fi descrierea perfecta a Seriei 5 GT. Contrar
numelui, Seria 5 GT nu are nicio legatura la nivel conceptual cu
noua limuzina de clasa mare a constructorului bavarez prezentata la
inceputul acestei saptamani.
Cel mai bine Seria 5 GT ar fi descrisa ca fiind o Seria 7, cu un
spatiu interior comparabil cu cel dintr-un X5. Spunem Seria 7
deoarece 5 Gran Turismo a preluat de la 7 sasiul, si are
ampatamentul si encartamentul (distanta dintre roti) aproape
indentice cu acesta.
Designul pe de alta parte, este o imbinare intre practic si
hi-tech. Toate liniile sunt gandite pentru a oferi performanta, si
nu neaparat pentru a fi considerate frumoase. Nici nu incape
indoiala, deoarece 5GT este ultima creatie a lui Chris Bangle in
calitate de designer-sef la BMW. Din lateral pare la fel de inalt
precum un X5, iar spatele se termina brusc. Nu este nici sedan,
nici hatchback.
Cum iei loc pe scaunele din spate, observi ca accesul este la fel
de usor ca intr-un SUV, dar ai scaune independente ca intr-o
limuzina de prestigiu, in timp ce spatiul la cap este tipic unui
X5.
La volan, aproape acelasi lucru. Nu ai cum sa nu apreciezi postul
de conducere inalt, scaunul tip fotoliu si toate comenzile
amplasate ergonomic in jurul tau. Nu am apreciat insa plasticul
care imita aluminiul si nici displayul in format 4:3 si nu 16:9,
dar acestea sunt elemente care pot fi "gestionate" de client din
lista de dotari.
Un plus reprezinta si posibilitatea rabatarii banchetei spate
utilizand doar cateva butoane din portbagaj, sau hayonul cu
deschidere dubla - idee preluata de la Skoda Superb,
Atunci cand pornesti motorul nu realizezi daca este vorba de o
benzina sau un diesel. Singurul lucru care te informeaza intr-o
oarecare masura este turometrul, care are "in minus" aproape 2.000
rpm - indiciu care iti confirma ca este vorba de un diesel.
Multumita sistemului Dynamic Drive Control poti seta masina exact
cum ti-o doresti - Confort, Normal, Sport si Sport Plus (unde se
decupleaza sistemul de control al tractiuniii, nu si cel al
stabilitatii). Acest sistem controleaza atat setarile suspensiei,
cat si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie si
modul de schimbare al treptelor. Pe de alta parte masina se simte
destul de asistata, pornind inclusiv de la directia electrica. Dar
in acelasi timp, este confortabila. In modul Confort spre exemplu,
majoritatea denivelarilor nici nu se simt si nici nu se aud. Doar
cele cu adevarat "importante" se simt, dar si atunci, foarte
discret.
Spre exemplu, pe Soseaua de Centura a Capitalei, care in prezent
arata ca si cum ar fi trecut prin doua razboaie mondiale fara a fi
reabilitata, 5 GT a oferit un confort net superior.
Motorul diesel de 3,0 litri si 245 CP reuseste sa accelereze cele
doua tone ale masinii in mai putin de 7 secunde pana la 100 km/h.
Dar, ceea ce conteaza, sunt si reprizele, "facilitate" de cutia de
viteze cu opt trepte.
Avand in vedere traficul de pe centura, consumul mediu inregistrat
de-a lungul testului a fost de aproximativ 9 litri/100 km. Pe
autostrada, la o viteza de croaziara de 120-130 km/h acesta a
scazut la 8 litri/100 km.
Pretul de pornire al unui 530d GT aproape 56.000 de euro, cu TVA
inclus, pret comparabil insa cu al unui X5 xDrive30d, care are insa
10 CP mai putini, dar dispune de tractiune integrala, si nu doar de
tractiune spate.