Gabriel Carlig a inchis cateva magazine Jolidon care nu aduceau profit
Producatorul clujean din industria textila Jolidon, detinut de
omul de afaceri Gabriel Cirlig, a realizat anul trecut o cifra de
afaceri de 101,7 mil. lei (24,2 mil. euro), in scadere cu 12,5%
fata de anul precedent, rezultatele obtinute fiind mai mici fata de
estimarile initiale.
"Cifra de afaceri comunicata vizeaza doar rezultatele Jolidon
Romania, care datorita recesiunii mondiale si efectelor ei,
resimtite mai intai pe pietele externe si apoi pe piata interna, a
scazut cu 12,5% fata de anul 2008. Totodata, reteaua proprie de
magazine Jolidon din Romania a inregistrat o scadere a vanzarilor
de 7% in 2009 fata de anul precedent", a declarat Olga Stanciu
directorul adjunct al grupului Jolidon.
La finele anului 2009 reteaua proprie Jolidon insuma 85 de magazine
in Romania, fata de primul trimestru din 2009 cand Jolidon opera 90
de unitati in tara.
"Am inchis unele magazine mai putin profitabile sau cele din
centrele comerciale Pic si Trident si am deschis, in urma
reanalizei proiectelor aflate deja in derulare, alte unitati in
Bucuresti, in Cotroceni Park si Militari Shopping. Anul trecut, ca
urmare a concentrarii activitatilor Jolidon spre cresterea
exporturilor, am realizat o majorare de 2,2% la extern fata de anul
2008", a spus Olga Stanciu.
Planurile Jolidon pentru acest an prevad o majorare a cifrei de
afaceri cu 10-13% fata de anul trecut, pe fondul cresterii in
continuare a vanzarilor la export.
La inceputul anului 2009, 34% din vanzarile companiei erau
realizate prin reteaua proprie de magazine din Romania, 33% din
export sub brandurile proprii, restul veniturilor fiind obtinute
din colaborarea cu diferiti clienti (hipermarketuri, clienti
independenti, magazine care vand marca Jolidon). La finele anului
trecut Jolidon opera 35 de magazine in Italia, 7 magazine in sistem
franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille si Mulhouse in
Franta, si doua unitati in Budapesta.
"In ceea ce priveste piata externa vest-europeana, anul 2010 este
cotat de catre o parte din analistii industriei textile ca an al
relansarii vanzarilor pe aceste piete. Se prefigureaza totodata un
semestru al doilea care va aduce rezultate pozitive pentru piata de
lenjerie", precizeaza Olga Stanciu.
Jolidon are noua branduri in portofoliu si un numar de peste 170 de
furnizori din Europa de Vest.
Peste 97% din materia prima este importata de la diferiti furnizori
din Italia, Franta, Elvetia, Germania, Belgia sau Austria.
"Criza a afectat fiecare categorie din domeniul confectiei, chiar
si luxul, initial cotat ca fiind domeniul care nu va resimti
recesiunea la fel de drastic ca alte segmente de activitate", a
afirmat directorul adjunct al grupului Jolidon.
Conducerea companiei spune ca in momentul de fata s-a renuntat la
proiectul care prevedea deschiderea de magazine in sistem franciza,
mizandu-se pe cresterea activitatilor la export.
Anul trecut Jolidon si-a extis afacerile si in Irlanda si Finlanda
si a contractat clienti in Dubai, Arabia Saudita, Qatar si Coreea
de Sud. La finalul anului trecut numarul angajatilor Jolidon din
Romania era de aproximativ 3.000 de persoane fata de 3.200 de
oameni in 2008.
"Anul trecut nu am facut disponibilizari majore sau reduceri
procentuale de personal. Am reorganizat insa afacerea prin
externalizarea unor activitati, am regandit modele de business si
am redus din costuri, pentru a ne adapta la situatia economica din
2009."