Gabriel Carlig a inchis cateva magazine Jolidon care nu aduceau profit

Autor: Laurentiu Cotu 18.02.2010

Producatorul clujean din industria textila Jolidon, detinut de omul de afaceri Gabriel Cirlig, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 101,7 mil. lei (24,2 mil. euro), in scadere cu 12,5% fata de anul precedent, rezultatele obtinute fiind mai mici fata de estimarile initiale.
"Cifra de afaceri comunicata vizeaza doar rezultatele Jolidon Romania, care datorita recesiunii mondiale si efectelor ei, resimtite mai intai pe pietele externe si apoi pe piata interna, a scazut cu 12,5% fata de anul 2008. Totodata, reteaua proprie de magazine Jolidon din Romania a inregistrat o scadere a vanzarilor de 7% in 2009 fata de anul precedent", a declarat Olga Stanciu directorul adjunct al grupului Jolidon.
La finele anului 2009 reteaua proprie Jolidon insuma 85 de magazine in Romania, fata de primul trimestru din 2009 cand Jolidon opera 90 de unitati in tara.
"Am inchis unele magazine mai putin profitabile sau cele din centrele comerciale Pic si Trident si am deschis, in urma reanalizei proiectelor aflate deja in derulare, alte unitati in Bucuresti, in Cotroceni Park si Militari Shopping. Anul trecut, ca urmare a concentrarii activitatilor Jolidon spre cresterea exporturilor, am realizat o majorare de 2,2% la extern fata de anul 2008", a spus Olga Stanciu.
Planurile Jolidon pentru acest an prevad o majorare a cifrei de afaceri cu 10-13% fata de anul trecut, pe fondul cresterii in continuare a vanzarilor la export.
La inceputul anului 2009, 34% din vanzarile companiei erau realizate prin reteaua proprie de magazine din Romania, 33% din export sub brandurile proprii, restul veniturilor fiind obtinute din colaborarea cu diferiti clienti (hipermarketuri, clienti independenti, magazine care vand marca Jolidon). La finele anului trecut Jolidon opera 35 de magazine in Italia, 7 magazine in sistem franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille si Mulhouse in Franta, si doua unitati in Budapesta.
"In ceea ce priveste piata externa vest-europeana, anul 2010 este cotat de catre o parte din analistii industriei textile ca an al relansarii vanzarilor pe aceste piete. Se prefigureaza totodata un semestru al doilea care va aduce rezultate pozitive pentru piata de lenjerie", precizeaza Olga Stanciu.
Jolidon are noua branduri in portofoliu si un numar de peste 170 de furnizori din Europa de Vest.
Peste 97% din materia prima este importata de la diferiti furnizori din Italia, Franta, Elvetia, Germania, Belgia sau Austria.
"Criza a afectat fiecare categorie din domeniul confectiei, chiar si luxul, initial cotat ca fiind domeniul care nu va resimti recesiunea la fel de drastic ca alte segmente de activitate", a afirmat directorul adjunct al grupului Jolidon.
Conducerea companiei spune ca in momentul de fata s-a renuntat la proiectul care prevedea deschiderea de magazine in sistem franciza, mizandu-se pe cresterea activitatilor la export.
Anul trecut Jolidon si-a extis afacerile si in Irlanda si Finlanda si a contractat clienti in Dubai, Arabia Saudita, Qatar si Coreea de Sud. La finalul anului trecut numarul angajatilor Jolidon din Romania era de aproximativ 3.000 de persoane fata de 3.200 de oameni in 2008.
"Anul trecut nu am facut disponibilizari majore sau reduceri procentuale de personal. Am reorganizat insa afacerea prin externalizarea unor activitati, am regandit modele de business si am redus din costuri, pentru a ne adapta la situatia economica din 2009."