30 de fermieri vand cartofi de 2 mil. euro producatorului Chio

Autor: Mihaela Popescu 21.02.2010

Producatorul chipsurilor Chio, compania germana Intersnack, spune ca fabrica sa din Ghimbav (judetul Brasov) genereaza anual afaceri de aproximativ 2 milioane de euro celor 30 de fermieri locali care o aprovizioneaza cu cartofi.

"Avem un business anual de circa 2 milioane de euro cu fermierii locali, cu care colaboram inca din 2002, de cand am demarat productia in Romania. Cei 30 de fermieri care ne aprovizioneza cu cartofi exploateaza impreuna aproximativ 1.000 de hectare de teren", a declarat Cristian Rey, directorul general al Intersnack Romania.

Germanii au inaugurat fabrica de snackuri sarate din Ghimbav la finele anului trecut, in urma unor investitii de 7 mil. euro. Compania si-a mutat astfel productia de pe fosta platforma Tractorul din Brasov, cu scopul de a opera intr-un spatiu aflat in proprietate.

Cei mai multi furnizori de materie prima ai Intersnack sunt fermieri din Brasov si din judetele invecinate, insa producatorul colaboreaza si cu agricultori din Dambovita si Timis, potrivit lui Rey. Fiecare dintre acestia furnizeaza fabricii din Ghimbav cel putin 200 de tone de cartofi.

Compania mai detine o fabrica in Otopeni, langa Bucuresti, cu 60 de angajati, unde sunt procesate alunele Felix si Fiesta. Fabrica a intrat in proprietatea Intersnack in 2008, odata cu achizitia The Nut Company printr-o tranzactie derulata la nivel international.

Intersnack isi disputa primul loc pe piata locala a snackurilor sarate cu Star Foods, companie detinuta de gigantul american PepsiCo.

Piata, care include segmentele chipsuri din cartof, pop-corn, sticksuri, alune si seminte prajite, este estimata de Intersnack la peste 200 mil. euro sau 41.000 de tone in volum. "Anul trecut consumul de snackuri sarate s-a redus cu un ritm estimat de noi la 8% in volum fata de 2008", a spus Rey.

Intersnack a raportat o cifra de afaceri de 37 mil. euro pe 2009, in scadere fata de valoarea de 38 mil. euro din 2008.