UPC isi reorganizeaza serviciile TV prin satelit

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 22.02.2010

UPC, operator telecom care are peste 4,2 milioane de clienti in Europa Centrala si de Est, isi va consolida in acest an in cadrul unei noi companii, cu sediul in Luxemburg, toate operatiunile de televiziune prin satelit (DTH) din regiune pentru a-si imbunatati eficienta operationala si a-si majora cota de piata.

Noua firma, denumita UPC DTH, va prelua toti clientii pe televiziune prin satelit ai operatorului din Ungaria, Romania, Cehia si Slovacia - in total 483.200 de clienti, potrivit datelor disponibile in septembrie 2009. UPC spera ca astfel va reusi sa concureze mai bine cu platforma locala Romtelecom Dolce din Romania sau cu rivalii de la RCS&RDS - care au ajuns o forta in regiune. Spre exemplu, RCS are doar in Ungaria aproape 400.000 de clienti pe televiziunea prin satelit si peste un milion in Romania, piata unde Dolce este numarul doi, cu peste 800.000 de clienti. Cu 161.600 de clienti in septembrie 2009, Romania este a doua piata DTH pentru UPC din Europa Centrala si de Est.

Pentru a putea face fata rivalilor, UPC va renunta sa mai foloseasca sateliti diferiti si va migra in acest an toate serviciile DTH pe satelitii Thor 5 si 6 (utilizati deja in Romania). Odata cu aceasta schimbare, UPC va lansa servicii de televiziune de inalta definitie prin platforma DTH pe toate pietele din regiune, mai putin Romania. Transferul operatiunilor catre UPC DTH este programat pentru luna octombrie in Romania, fapt care se va traduce pe piata locala doar in schimbarea numelui companiei care va emite factura, pentru ca brandul FocusSat va fi pastrat. Compania precizeaza ca nu va modifica grila de preturi insa anunta ca isi va imbunatati pachetul de programe oferit si va lansa noi pachete de canale TV.

Operatiunile DTH din Romania erau gestionate de organizatii de vanzari, marketing si suport (call-center) separate de cele ale UPC, care vor fi acum integrate cu cele ale UPC DTH.