Bucurestiul nu va avea un inel complet de centura pana in 2012. Cum comentati?
Inelul interior de centura a Capitalei (71 km) nu va fi
finalizat mai devreme de aprilie 2012 la profil complet, cu doua
benzi pe sens, pentru ca nu sunt fonduri disponibile, iar la doua
tronsoane de 20 de km nici macar nu au fost organizate licitatiile
de constructie, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Lucrarile de reabilitare a actualei sosele de centura a
Bucurestiului au inceput pe anumite tronsoane din nordul Capitalei
inca din 2007 - intre DN 7 (Chitila) si DN1A (Mogosoaia) - 3 km,
intre DN1A (Mogosoaia) si DN1 (Otopeni) - 4,8 km, intre Otopeni si
Voluntari - 10,2 km.
Ulterior in 2008, au fost licitate alte trei tronsoane din centura
de sud cu lungimi de 12,5 km, 10 km si 9,4 km. Astfel, in prezent
se lucreaza pe o portiune de 51 km din totalul lungimii de 71 km a
centurii. Doua tronsoane nu sunt inca licitate - sectorul intre DN2
si autostrada A2 (11 km) si sectorul dintre autostrada A1 si DN7
(8,6 km). Pentru aceste doua tronsoane CNADNR va incerca sa obtina
o finantare de 50 mil. euro de la Banca Europeana de Investitii
(BEI), care sa acopere 50% din valoarea lucrarilor.
Potrivit informatiilor furnizate de CNADNR, pentru cele doua
tronsoane nelicitate urmeaza sa fie promulgata Hotararea de Guvern
care sa permita inceperea constructiei, urmand ca pana in luna
octombrie 2010 sa fie organizate licitatiile, iar executia
lucrarilor sa fie gata in aprilie 2012. Astfel, mai devreme de 2012
in Bucuresti nu se va putea circula pe o centura la profil complet
- doua benzi pe sens, parapeti intre sensuri si sensuri
giratorii.
Mai are nevoie de 200 mil. euro
Inelul de centura al Capitalei are nevoie de investitii
suplimentare de 200 mil. euro pentru a fi incheiate lucrarile de
constructie si reabilitare, avand in vedere ca pana acum Ministerul
Transporturilor a alocat pentru acest proiect doar 40 mil. euro,
desi pe unele tronsoane contractele au fost incheiate in
2007.
Cele mai avansate lucrari sunt in partea de nord, intre
localitatile Chitila si Voluntari (21 km). Pentru a finaliza \n
acest an lucrarile la acest tronson, CNADNR mai are nevoie de 25
milioane euro. Acest segment include si trei pasaje, respectiv la
{tefanesti si Tunari, care costa fiecare circa 3,5 mil. euro, si la
Otopeni (11 mil. euro).
"Pentru partea de nord a centurii, unde se lucreaza \n prezent,
CNADNR are \n acest an 70% din finantarea totala. Cei 25 de
milioane de euro necesari pentru finalizarea lucrarilor sunt restul
de 30%. Pe partea de nord a centurii nu avem datorii la
constructori, dar ei s-au apucat de lucru si vor aparea primele
facturi", spune Marin Ionescu, directorul adjunct al CNADNR.