Businessul Henkel pe detergenti si adezivi a scazut cu 3%, pana la 135 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 25.02.2010

Compania Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel, a inregistrat o scadere de 3% a cifrei de afaceri pana la 571 mil. lei (135 mil. euro) fata de anul precedent, rezultat pe care il considera "bun, in ciuda crizei economice, a impactului a impactului cursului de schimb si a scaderii dramatice a sectorului constructii".

"Sunt increzator in perspectivele de crestere pe termen lung ale afacerii Henkel din Romania", declara Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania, care sustine ca atat divizia de "Detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei", cat si "Produse cosmetice/ de toaleta" - au avut performante bune, atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al profitului, in pofida mediului economic advers.

Reprezentantii companiei afirma ca activitatea diviziei "Adezivi Tehnologii" a fost afectata in anul 2009 de scaderea dramatica a sectorului constructii cu 15-20%, de scaderea cererii pe piata materialelor de constructii cu circa 30% (unele piete au scazut cu 50% - de exemplu pardoseli) si de scaderea cererii pe segmentul clientilor industriali. "Prin actiunile de marketing intreprinse si prin strategia adoptata, divizia Adezivi a reusit sa termine anul 2009 cu rezultate apropiate de nivelul anului 2008", afirma oficialii Henkel.