Businessul Henkel scade cu 3%, dar „este un rezultat bun in ciuda crizei”

Autor: Catalin Lupoaie 25.02.2010

Compania Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel, a inregistrat o scadere de 3% a cifrei de afaceri, pana la 571 mil. lei (135 mil. euro), fata de anul precedent, rezultat pe care il considera "bun in ciuda crizei economice, a impactului cursului de schimb si a scaderii dramatice a sectorului de constructii". "Sunt increzator in perspectivele de crestere pe termen lung ale afacerii Henkel din Romania", spune Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania. El sustine ca atat divizia de "Detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei", cat si cea de "Produse cosmetice/de toaleta" au avut performante bune, atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al profitului, fara a oferi alte detalii. Cea mai afectata a fost activitatea diviziei "Adezivi Tehnologii", avand in vedere ca sectorul constructiilor a scazut cu 15-20%, iar cererea de materiale de constructii cu circa 30% - unele piete inregistrand un regres de 50%, cum a fost cea de pardoseli. "Prin actiunile de marketing intreprinse si prin strategia adoptata, divizia Adezivi a reusit sa termine anul 2009 cu rezultate apropiate de nivelul anului 2008", afirma oficialii Henkel.