Romania ar putea ajunge la vanzari de 8 milioane de anvelope anual

Autor: Alexandru Anghel 25.02.2010

Reprezentantii Goodyear Dunlop Romania apreciaza ca piata locala de anvelope este mult subdezvoltata din punctul de vedere al consumului raportat la numarul de locuitori, un nivel normal fiind de 8 milioane de anvelope anual, fata de 3 milioane de unitati in prezent.

"Spre exemplu, Polonia, o tara cu o populatie de 1,5 ori mai mare decat Romania, are un consum de 3 ori mai mare. Piata de aici are potentialul sa ajunga la 8 milioane de unitati. Bineinteles, aici apar insa diferentele specifice fiecarei tari", a declarat Thierry Villard, directorul general al Goodyear Dunlop Europa Centrala si de Sud-Est.

El a adaugat ca marimea parcului auto national este un criteriu care influenteaza foarte puternic nivelul vanzarilor de anvelope din fiecare piata in parte. Polonia, o tara cu 38 de milioane de locuitori, are o densitate a parcului auto de 383 de masini/1.000 de locuitori. In acelasi timp, Romania, cu o populatie de 22 de milioane de lo cuitori are 164 de ma sini/1.000 de oameni. Vanzarile de anvelope din Romania in 2009 au fost estimate de Goodyear la 3 milioane de unitati, in scadere fata de 2008.

"Vad o revenire in 2010, dar mai puternic ar putea fi in 2011, cand in industria noastra va reveni cererea. Acest lucru se va face diferit in fiecare tara in parte. Fondurile alocate de FMI vor ajuta, dar cel mai bine vor re veni tarile care au avut cel mai mult de suferit", a spus Villard. El a adaugat ca in Europa Centrala si de Sud Est piata an ve lo pelor a inregistrat scaderi intre 2% si 50%, iar cele mai sta bile piete au fost Polonia sau Cehia. In acelasi timp, in Rusia, Ucraina sau Ungaria au avut cele mai slabe vanzari. Romania a fost, potrivit Goodyear, intre cele doua extreme. "In Ro mania piata a scazut destul in 2009. Este insa una din pietele care vor reveni cel mai repede, din punctul nostru de vedere."

Potrivit Goodyear, in 2009 vanzarile de anvelope nu s-au modificat in functie de segmentul de pret, dupa cum s-a intamplat in majoritatea sectoarelor de retail. Astfel, vanzarile de anvelope premium si cele de segment mediu si-au pastrat ponderea in totalul vanzarilor, iar clientii nu au migrat catre segmentul de buget. "Ceea ce am observat ca se incearca este negocierea. Fiecare client vrea acelasi produs, dar la un pret mai bun", a spus Villard. El a mentionat ca este putin pro babil ca Goodyear sa construiasca o facilitate de productie in Romania, chiar daca in urmatorii 5 ani compania ar trebui sa constru iasca o fabrica in Europa. In Romania produc an velope Continental in Timisoara, Pirelli in Slatina si Michelin in Floresti si Zalau. Potrivit ultimelor date disponibile Good year Dunlop Romana a inregistrat afaceri de 67 mil. euro in 2008.

Pentru Dacia

Goodyear Dunlop este furnizor si pentru Automobile Dacia, unul din producatorii care a inregistrat cresteri de productie in 2009. "Prin programul Rabla s-au cerut in principiu automobile mici, fabricate in estul Europei. Cand vad succesul Dacia si Sandero in toate tarile, cu siguranta vrem sa facem parte din povestea lor", a spus Villard.