Test Auto ZF: Opel Astra - GALERIE FOTO

Autor: Alexandru Anghel 26.02.2010

Inainte de testul cu noul Opel Astra m-am documentat indelung cu privire la noutatile aduse de modelul de clasa compacta al producatorului german. Cunoscusem cu mai bine de jumatate de an in urma Insignia sI atunci am ajuns la concluzia ca acest model a ridicat standardul fata de tot ce eram obisnuitI pana la acel moment din partea Opel. Am incercat sa lasam la o parte orice prejudecata cu privire la Astra sI am preluat modelul in test.

Periplul cu noul Opel Astra a inceput intr-o seara friguroasa de ianuarie, cand la o temperatura de -10 - 15 grede Celsius autoritatile se chinuiau sa decongestioneze traficul bucurestean. Dupa doar cateva minute propulsorul de 1,6 litri de 115 CP, cu alimentare pe benzina, reusise sa combata frigul sI sa aclimatizeze habitaclul.

In intuneric nu am reusit sa observ foarte mult din detalii exterioare insa o impresie puternica a ramas la primul contact cu interiorul. Iluminarea consolei centrale sI chiar a manerelor portierelor este realizata printr-o lumina rosie intensa.

La interior, din punct de vedere al confortului, parca avem de a face cu un Insignia redus la dimensiunile unui automobile compact. Ergonomia se pare ca a fost un punct esential pe lista designerilor Opel, astfel ca avem parte de o pozitie relaxata la volan sI de scaune cu o sustinere laterala ce tinde sa se apropie de cea a unui hot hatch.

Opel a strecurat sI o mica greseala in toata armonia interioara. Consola centrala este cam aglomerata iar la un prim contact poate deveni derutanta identificarea unei comenzi anume. Designul general este insa fluid si dupa o acomodare prealabila devine chiar usor sa folosesti intregul "panou de comanda".

Analiza detaliata a avut loc insa in a doua zi a testului. In timp ce deszapezeam hatch-ul in parcare descopeream linie cu linie din opera designerilor germani iar convingerea ca avem de-a face cu un Insignia intrat la apa devenea tot mai puternica.

Am urcat in automobil cu gandul de a-i testa cat mai pe indelete capacitatile. Posibilitatile au fost insa limitate intrucatva de conditiile meteo. Pe Astra au fost transplantate citeva din sistemele din echiparea Insignia. Avem aici inclus sistemul FlexRide, sistemul de parcare Opel Eye, sI bineinteles restul echiparilor de siguranta sau confort care se muta de obicei de la un model la altul.

Am optat pentru setarea Tour a sistemului FlexRide pentru a filtra pe cat posibil gropile sI damburile de zapada de pe carosabil, cu rezultate foarte bune. Pe modul Sport bordul a "luat foc", indicatoarele fiind aprins instant de o lumina rosie. Circa 50% din test a fost efectuat apoi in setarea Sport, sI drept urmare consumul mediu a urcat spre 10 l/100 km.

Cutia manuala de viteze a fost setata in curse scurte, asa cum i se potriveste unui hatchback, ceea ce mai sterge parca din raspunsul putin intarziat al propulsorului. Cei 115 CP reusesc sa duca Astra la 100 km/h in mai mult de 11 secunde, ceea ce nu este foarte incantator, dar trebuie sa luam in considerare ca avem de-a face cu o masina de peste 1.400 kg.

Astra devine usor sportiva in cazul in care turatia este pastrata peste 4.000 rotatii/minut iar sasiul contribuie din plin la abordarea in viteza a curbelor.

Este pana la urma un hatch care nu depaseste cu mult media performantelor din segment, dar care aduce din partea constructorului un interior mai bine lucrat si mult mai confortabil decat in cazul multor concurenti. Avem inclus si spatiu de depozitare suficient si bine organizat la interior. In cazul portbagajului se putea lucra mai mult, volumul de 370 de litri fiind depasit de ofertele concurente.

Pretul pentru un automobil confortabil, ocazional sportiv sI foarte bine echipat, dar care nu depaseste ceea ce este deja in piata, dar care a a adus un plus de imagine calitativa in segmentul compactelor? Modelul testat ajunge la 14.900 de euro, cu TVA inclusa, pentru echiparea de baza, sI urca la peste 17.000 de euro in functie de optiuni. Atentie insa la ofertele Opel.