Exclusiv online: Dacia pregateste la Salonul Auto de la Geneva cel mai mare stand din istoria marcii

Autor: Bogdan Alecu 26.02.2010

Dacia va avea in cadrul Salonului Auto de la Geneva, care incepe marti, 2 martie, cel mai mare stand din istoria marcii, cu o suprafata totala de 770 de metri patrati, depasind marci precum Saab, Daihatsu, Suzuki sau Dodge, in centrul atentiei fiind SUV-ul Duster.

Cresterea suprafetei de expunere are legatura directa cu numarul de masini expuse. Spre exemplu, anul trecut, cand standul avea 550 mp, in centrul atentiei era conceptul Duster, mai erau prezentate numai modele Sandero si un Logan MCV. De aceasta data, pe langa cele doua modele, vor fi si versiunile SUVului Dacia.

In plus, Dacia nu va mai fi amplasata in apropierea standului Renault, in Hala 4, ci in Hala 2, intre Saab si Mitsubishi.

Lansarea oficiala a SUVului Duster va avea loc marti la ora 15:45 ora Romaniei, intre conferintele Infiniti, care va prezenta primul sau SUV cu motor diesel, FX30 si Mitsubishi.

"Duster reprezinta cea de-a treia revolutie a Dacia. Prima a fost Logan in 2004, a doua Sandero in 2008 iar acum SUVul. Duster va fi diferit si complementar fata de Logan, datorita clientelei diferite careia i se adreseaza", a subliniat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault, Nissan, Dacia pe piata locala.

Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, SUVul ar putea reprezenta anul acesta 20% din productia uzinei de la Mioveni, adica peste 60.000 de unitati, fiind pe locul trei ca volum dupa Sandero si Logan sedan.

In 2009 potrivit statisticilor APIA vanzarile SUVurilor au inregistrat un declin de 46% la putin peste 5.400 de masini, fiind segmentul cel mai putin afectat, dintr-o piata care a scazut cu peste 55%. Cele mai bine vandute modele din segment au fost SUVurile compacte, cu preturi de pornire de aproximativ 20.000 de euro, precum Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan - care alaturi de celelalte SUVuri compacte precum Skoda Yeti sau chiar Renault Koleos, vor reprezenta principalii concurenti ai lui Duster.

Cu toate acestea SUVurile compacte prezente acum pe piata vor fi cu cel putin 5.000 de euro mai scumpe decat Duster, daca luam in calcul pentru SUVul Dacia un pret de pornire de aproximativ 12-13.000 de euro. Pe de alta parte, in categoria de pret a lui Duster in prezent pe piata se regasesc modele precum Fiat Sedici, sau Suzuki SX4, dar care au o garda la sol mai mica si care fac parte din segmentul crossoverelor.

Din acest punct de vedere, Dacia se incadreaza cu Duster in noul trend de "downsizing" prezent la nivelul industriei auto mondiale. Dimensiunile sale de 4,3 metri lungime si 1,82 metri latime sunt similare cu ale unui model de clasa compacta, la fel si greutatea de aproximativ 1,2 tone. La acestea se adauga si lista de motorizari de origine Renault, cele diesel fiind certificate "eco2" avand emisii de sub 120 de grame de dioxid de carbon per kilometru, in cazul in care acestea echipeaza modele precum Renault Clio sau Megane.

"Duster este un produs nou care reuseste sa atraga grupuri diferite de clienti. Vor fi interesate de achizitii de flote multe companii care au nevoie de masini capabile sa mearga pe orice suprafata de teren", a subliniat Cambolive.

Aceeasi strategie utilizata in cazul potentialilor clienti pentru programul "Rabla" a fost utilizat si in cazul SUVului Duster. Dacia a colectat informatii online de la potentiali clienti interesati de achizitia noului model.

"Numarul de potentiali clienti care s-au inscris pe site-ul Dacia pentru a primi mai multe informatii este ridicat. Numarul exact il vom comunica in cadrul Salonului Auto de la Geneva, odata cu lansarea oficiala a masinii, dar putem spune ca in prezent acesta este mult mai mare de 10.000 de contacte", a spus Fabrice Cambolive. In functie de numarul de clienti care se arata interesati de achizitia unui Duster, cei de la divizia comerciala vor sti numarul potentialilor clienti din Romania, dar si preferintele acestora - spre exemplu daca vor dori tractiune integrala sau doar fata, sau ce masina doresc sa vanda pentru a-si cumpara un SUV Dacia.

"In afara clientilor de flote, cei interesati de SUV doresc un 4x4 accesibil pentru timpul liber, sau care in prezent oscileaza intre un model de clasa mica si Duster, acesta avand avantajul pozitiei inalte la volan si a tractiunii integrale", spune directorul comercial Renault Dacia.