Dan Sandu preia conducerea Romexterra dupa plecarea lui Adrian Radu

Autor: Liviu Chiru 28.02.2010

Adrian Radu, 44 de ani, va parasi in martie, odata cu incheierea actualului mandat, conducerea MKB Romexterra, o banca de talie mica, detinuta de grupul german Bayern LB, iar postul de CEO va fi preluat de Dan Sandu, in prezent vicepresedinte executiv.

Radu se afla la conducerea bancii din 2004, inainte ca aceasta sa fie preluata de banca maghiara MKB Bank, o subsidiara a grupului Bayern LB, in anul 2006. El era ultimul manager ramas din vechea echipa de conducere a bancii. "Adrian Radu a coordonat procesul de tranzitie a bancii, dupa achizitia din octombrie 2006 a pachetului majoritar de catre MKB Bank", au declarat reprezentantii MKB Romexterra.

Dan Sandu, 41 de ani, a fost cooptat in echipa de conducere a MKB Romexterra in toamna anului trecut, venind de pe postul de director general adjunct al Millennium Bank, subsidiara locala a celui mai mare grup financiar portughez, care si-a inceput operatiunile in 2007. Inainte de Millennium, Sandu a lucrat timp de 11 ani la Citibank Romania, ultima pozitie detinuta fiind cea de vicepresedinte. Tot in toamna trecuta a fost numit pe postul de vicepresedinte al MKB Romexterra si Florian Kubinschi, 48 de ani, care detinuse pana atunci functia de membru in Consiliul de Administratie al UniCredit Tiriac Bank.

MKB Romexterra trece in prezent printr-un proces de restructurare, prin care actionarii si-au propus sa curete bilantul de creditele neperformante, urmand ca banca sa se concentreze in viitor pe zona clientilor individuali si a firmelor mici si mijlocii.

Banca se pregateste astfel de al treilea an consecutiv cu pierderi, in conditiile in care scoaterea din bilant a creditelor neperformante va fi realizata prin vanzarea lor catre entitati specializate, la o valoare sub cea contabila, ceea ce inseamna asumarea unei pierderi. In 2009 si 2008 banca a inregistrat pierderi din cauza cheltuielilor cu provizioanele pe fondul cresterii creditelor neperformante. Anul acesta banca urmeaza sa treaca printr-un proces de rebranding, urmand sa preia, cel mai probabil, numele MKB Romania.

In noua strategie banca isi va concentra prezenta teritoriala in orasele mari, unde exista un potential mai mare pe segmentele tintite. MKB Romexterra se concentreaza pe zona de retail, si anume, clientii cu venituri medii si ridicate si firmele mici si mijlocii. Din 2010 banca intentioneaza sa renunte la finantarea segmentului de corporatii.