Enterprise Investors extinde reteaua Profi cu cel putin 10 magazine si angajeaza 300 de oameni

Autor: Mihaela Popescu 01.03.2010

Fondul de investitii Enterprise Investors, care a preluat anul trecut magazinele alimentare Profi, vrea sa extinda reteaua in cel putin 10 locatii noi in 2010 si mizeaza mai mult pe conceptul de supermarket de proximitate decat de discounter.



Extinderea Profi va crea 300 de locuri de munca in acest an, investitiile in aceste proiecte putand fi estimate la peste 10 mil. euro. Profi, care a realizat anul trecut vanzari de circa 140 mil. euro, este al treilea mare retailer alimentar de pe segmentul discounterelor, dupa Penny Market si Plus.

Planurile noului actionar al retelei vizeaza insa schimbari in conceptul de retail al Profi si orientarea acestuia catre segmentul de retail de proximitate, dominat in prezent de micii comercianti romani.

"Mergem mai mult spre segmentul de supermarket si vom miza mai putin pe produsele marca privata, pentru a ne distanta de discounteri. In urmatoarea perioada vom extinde zona de produse proaspete din magazine si nu este exclus sa facem si un rebranding al retelei", a declarat Gunter Grieb, directorul executiv al retelei Profi. Grieb a mai precizat ca alte investitii vor fi orientate in urmatoarea perioada in spatii de depozitare.

Profi ar putea deveni astfel un competitor direct al retelelor Billa, Mega Image si Carrefour Market, care sunt in acest moment cei mai mari jucatori pe segmentul supermarketurilor, si ar putea evita confruntarea directa cu LIDL, gigantul german din retail care si-a facut intrarea oficiala in Romania in urma cu cateva zile prin anuntul preluarii celor 94 de magazine Plus.

LIDL este un competitor mai de temut decat Tengelmann, fostul proprietar al Plus, datorita dimensiunii afacerilor sale la nivel international: in Europa, LIDL are vanzari de zeci de miliarde de euro si isi disputa primul loc pe piata de profil cu Aldi.

Discounterele au fost in ultimul an cel mai dinamic segment al retailului alimentar, devansand pentru prima data hipermarketurile ca ritm de expansiune. Bifarea unor locatii noi a adus operatorilor de profil cresteri de 30-40% ale afacerilor, comparativ cu 2008, pe o piata care anul trecut s-a contractat cu circa 10% din cauza temperarii consumului.

Anul trecut, Profi estima vanzari de 600 mil. lei (140 mil. euro) la nivelul lui 2009, in crestere cu circa 36% fata de valoarea raportata pe 2008.

Grieb mizeaza insa pe cresterea comertului de proximitate in urmatorii ani.

"Eu vad o revenire a comertului de proximitate la situatia de dinaintea aparitiei marilor retele de hipermarketuri. Oamenii se duceau in trecut la magazinele de la coltul blocului pentru a-si face cumparaturile curente. De data aceasta insa, vor castiga formatele moderne de comert care se duc foarte aproape de consumator", a mai spus CEO-ul Profi.

Tranzactia anului

Achizitia Profi de catre Enterprise Investors pentru 66 mil. euro a fost tranzactia anului 2009 in retail. Planurile noului proprietar al retailerului vizeaza dublarea numarului de magazine operationale in urmatorii 3-4 ani.

Profi avea la finele anului trecut 65 de unitati operationale, dintre care 10 magazine in Bucuresti.

Gunter Grieb, directorul executiv al retelei Profi: Eu vad o revenire a comertului de proximitate la situatia de dinaintea aparitiei marilor retele de hipermarketuri. Oamenii se duceau in trecut la magazinele de la coltul blocului pentru a-si face cumparaturile curente. De data aceasta insa, vor castiga formatele moderne de comert care se duc foarte aproape de consumator