Asiguratorii, obligati sa raspunda in 30 de zile la orice reclamatie a clientilor
Companiile de asigurari vor fi obligate sa raspunda in cel mult
30 de zile la reclamatiile primite de la clienti si sa implementeze
sisteme online de primire a reclamatiilor, potrivit unui proiect de
norma publicat pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor
(CSA).
In prezent companiile de asigurari raspund reclamatiilor in termene
prevazute de normele lor interne, diferite de la un asigurator la
altul. Doar CSA este obligata de legislatia in vigoare sa raspunda
in termen de 30 de zile reclamatiilor primite de la
asigurati.
Astfel, in maximum o luna de la intrarea in vigoare a normei CSA
asiguratorii vor fi obligati sa elaboreze proceduri de primire si
solutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, dar si un
sistem online prin intermediul caruia clientii sa poata trimite
reclamatii. Si intermediarii din piata asigurarilor vor fi obligati
sa raspunda la reclamatii in cel mult o luna de la inregistrarea
acestora, indiferent daca raspunsul este favorabil sau nu