Asiguratorii, obligati sa raspunda in 30 de zile la orice reclamatie a clientilor

Autor: Angela Placinta 04.03.2010

Companiile de asigurari vor fi obligate sa raspunda in cel mult 30 de zile la reclamatiile primite de la clienti si sa implementeze sisteme online de primire a reclamatiilor, potrivit unui proiect de norma publicat pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

In prezent companiile de asigurari raspund reclamatiilor in termene prevazute de normele lor interne, diferite de la un asigurator la altul. Doar CSA este obligata de legislatia in vigoare sa raspunda in termen de 30 de zile reclamatiilor primite de la asigurati.

Astfel, in maximum o luna de la intrarea in vigoare a normei CSA asiguratorii vor fi obligati sa elaboreze proceduri de primire si solutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, dar si un sistem online prin intermediul caruia clientii sa poata trimite reclamatii. Si intermediarii din piata asigurarilor vor fi obligati sa raspunda la reclamatii in cel mult o luna de la inregistrarea acestora, indiferent daca raspunsul este favorabil sau nu