Exclusiv online: Cat de ieftin este Dacia Duster cu adevarat?
Pretul de pornire al unui Duster este de 10.500 de euro, in conditiile in care SUVul nu dispune la acesti bani nici de aer conditionat, inchidere centralizata sau geamuri electrice. Cu 9.500 de euro se poate achizitiona un model Logan sedan, cu aceeasi motorizare de 1,6 litri 110 CP, tot cu tractiune numai pe rotile din fata, dar care dispune de o dotare completa, care include geamuri electrice spate radio-CD cu MP3. Iar cu 11.250 de euro, se poate achizitiona aceeasi versiune de Logan dar MCV, cu un portbagaj mai incapator decat al SUVului.
Diferenta dintre Duster si Logan o reprezinta insa postul de
conducere mai inalt, care ofera o mai buna vizibilitate si
posibilitatea de a echipa masina cu tractiune integrala.
"Adevaratul" Duster este insa cel cu tractiune integrala, al carui
pret porneste de la 12.300 de euro. Astfel, sistemul 4x4 preluat de
la Nissan are un pret de 1.800 de euro. Spre comparatie, in cazul
unui Fiat Sedici, diferenta de pret intre 4x4 si tractiune fata
este de 1.200 de euro, in timp ce la Hyundai Tucson acesta costa
aproape 2.400 de euro.
Versiunea Duster care concureaza cu adevarat modelele de import
este "Laureate" cu motorul diesel de 1,5 litri dCi de 110 CP care
respecta normele de poluare Euro 5 - fiind cel mai ecologic model
Dacia. Pretul acestui model cu tractiune integrala porneste de la
15.600 de euro. Echiparea include jante din otel de 16 inchi, patru
airbaguri, computer de bord, geamuri electrice fata, aer
conditionat, radio-CD si poate fi echipat cu ESP (Programul de
Control al Stabilitatii) contra sumei de 250 de euro.
Pretul unui Duster echipat "full option" poate ajunge la aproape
17.260 de euro, in conditiile in care modelul va dispune de un kit
exterior format din jante din aliaj, geamuri fumurii si elemente de
caroserie din aluminiu satinat, tapiterie din piele, ESP si geamuri
electrice fata.
Hyundai Tucson, principalul concurent al lui Duster are un pret de
pornire de 19.028 de euro cu TVA inclus pentru cea mai ieftina
versiune cu tractiune integrala. Pe de alta parte, lista dotarilor
include airbag cortina, ESP, geamuri electrice fata/spate, jante
din aliaj si climatizare automata, iar motorul este unul de 2,0
litri pe benzina si 141 CP. In acelasi timp, Kia Sportage, are un
pret de pornire pentru modelul cu tractiune integrala de aproape
21.000 de euro si o echipare similara cu a lui Tucson.
Spre comparatie de acestia, Dacia are atuul de a oferi un Duster cu
tractiune integrala cu un pret de pornire de putin peste 12.000 de
euro, in timp ce pentru un SUV de import trebuie sa se plateasca
aproape 20.000 de euro.
Chiar si in cazul unei echipari similare, Duster ofera un pret cu
pana la 3.000 de euro mai scazut, in timp ce calitatea este la
acelasi nivel, sau chiar peste, daca se ia in calcul motoarele
diesel de origine Renault.
"Prima impresie"
Prima data cand vezi in realitate un Duster realizezi cat de
mult a evoluat Dacia de la primul Logan lansat in 2004, la Duster.
Din punct de vedere al designului exterior, liniile noului SUV nu
mai "tradeaza" reducerea de costuri prezenta la primul model.
Exista elemente de design, atat la interior cat si la exterior care
dau o nota distincta masinii.
In habitaclu desi cei de la Renault puteau opta pentru o plansa de
bord distincta, Duster o "imprumuta" de la Sandero. In plus,
aceasta dispune acum in partea de jos de comanda sistemului de
tractiune integrala plus butonul care decupleaza sistemul
ESP.
Tapiteria din piele reprezinta una dintre surprizele lui Duster.
Calitatea acesteia este peste ceea ce ofera concurenta coreeana si
la un nivel similar cu al lui Renault.
Un al doilea element care subliniaza progresul in ceea ce priveste
calitatea il reprezinta sunetul produs de portiere, detaliu foarte
important la marcile vest- europene. Acesta nu aminteste de Logan
sau Sandero, care "suna ieftin", ci este un sunet "plin". Al doilea
"detaliu" il reprezinta faptul ca la hayonul portbagajului, pe
interior, a fost amplasat un maner de inchidere, la fel ca la toate
automobilele "de volum". Astfel, se evita atingerea partii
exterioare a acestuia.