Test auto ZF: Infiniti G37S coupe - GALERIE FOTO

Autor: Alexandru Anghel 08.03.2010

O raritate pe soselele din Romania. Marca Infiniti este cunoscuta pe plan local de majoritatea motoristilor doar din perspectiva crossoverelor marcii, in timp ce sedanul sau coupe-ul din gama sunt aproape anonime, iar cateodata chiar confundate cu alte marci japoneze.

Infiniti G37S ( da, parca are un nume de avion de vanatoare), este insa o raritate si o aparitie eleganta si totodata ciudata pe soselele locale. Este o marca destinata in principal continentului nord american, dar importata pentru pasionatii marcilor japoneze si in Europa, in urma unor ajustari minore. Minore, pana la motorizari, intrucat Infiniti a construit de curand si un propulsor diesel pentru SUV-ul FX30. Revenind la coupe-ul testat, trebuie sa mentionez faptul ca am fost destul de rezervati inainte de inceputul testului, pe principiul ca un Grand Turismo pentru publicul american nu are cum sa concureze in acest segment cu europenele din trioul Audi, Mercedes, BMW. Am uitat insa de originile japoneze.

Japonezii nu au in istoria lor o descoperire importanta, precum telegraful, bomba nucleara sau insulina, dar s-au priceput intotdeauna sa imbunatateasca sau sa aduca un amanunt diferit pentru orice idee.

Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul G37S coupe, unde conceptul de Grand Turismo a luat o forma diferita, proprie constructorului japonez. Are o eleganta proprie, aproape ca o limuzina, chiar daca cele doua usi iti sugereaza in primul rand ca este vorba de un automobil sport. Are sub capota, poate cam prea lunga, un propulsor de 3,7 litri care dezvolta 320 CP.

Liniile frontale si laterale sunt imprumutate de la G37 sedan, si adaptate astfel incat bolidul sa para imblanzit pentru utilizatorul nespecializat. Este inutil sa vorbim despre prize de aer, bosajele rotilor, curba portbagajului sau noul model de stopuri. Cel mai calificat verdict vine din partea "vecinilor" de trafic. Am intalnit in trafic atat priviri "invidioase" cat si indiferenta din partea celorlalti soferi, astfel ca designul exterior are proprietatea de a impresiona doar initiatii in tainele tehnologiei auto.

Cand a fost vorba de interior, am ramas si mai impresionati. Am coborat pe scaunul soferului, lipit parca de asfaltul ud, iar ajustarea pozitiei de condus a durat doar cateva momente, dupa care am analizat plansa interioara a bordului, simplu, eficient, fara vreun artificiu inutil. Un ceas amplasat in partea mediana a consolei centrale sparge monotonia aluminiului folosit din abundenta. Mai avem un sistem de de navigatie si cateva butoane, cu un design si finisare destul de simpla, pe care oricum nu le veti folosi. Pentru orice comenzi aveti deja butoane instalate pe volanul multifunctional.

Inainte sa ajungem la detaliile legate motorizare, amintim principala atractie. Este vorba de cadranele pentru viteza si turatie, iluminate in cel mai pur stil de jocuri auto posibil. Acest mod de iluminare, cu albastru, alb si rosu puternic, este parca transplantat de pe un automobil de streetracing tunat de un drifter japonez.

In ceea ce priveste ergonomia, constructorul a ales scaune perfect adaptabile pentru un sofer in limitele de inaltime de 165 - 185 cm si de greutate 70 - 90 kg. Dealtfel, un conducator auto care depaseste 190 cm si 100 kg este posibil sa aiba in minte o altfel de masina. Avem in cazul soferului un suport lateral bun si un feedback perfect din cauza pozitionarii foarte joase a scaunului. Feedbackul volanului pare putin artificial, directia fiind asistata prea mult de sistemele de siguranta.

Am condus aproape o zi intreaga coupe-ul Infiniti fara a simti oboseala. La concentrare a contribuit si o compozitie de Grieg, difuzata prin sistemul Bose.

Pozitia soferului este confortabila si permite raspuns rapid in orice situatie imprevizibila in care te aduce G37S. Cu 320 CP sub capota si anvelope all season in ianuarie poti sa te astepti pe asfaltul ud la orice fel de ipostaza. De la derapaje frecvente de la plecarea de la semafor la un power slide inerent intr-un viraj mai rapid, caz in care trebuie sa intervii instant odata cu sistemele de siguranta pentru a corecta pozitia masinii. La acest lucru te ajuta cutia automata, in sapte trepte, si padele de pe volan. Schimbarea se face rapid in cazul unui condus sportiv insa in cazul in care se adopta un condus relaxat, intr-o treapta superioara si la o viteza redusa, retrogradarea in trepte pentru o depasire rapida ar putea avea o intarziere usoara.

Am avut curiozitatea de a incerca locurile din spate. Spatiul este decent, dar va sfatuim sa purtati tot timpul centura pentru ca orice groapa va poate salta cu capul in luneta. Daca va intereseaza spatiul de depozitare si planuiti deja un concediu cu toti membrii familiei, anulati plecarea. Portbagajul, de 275 de litri, este decupat parca contrar tuturor principiilor de eficienta in materie de depozitare. Intra unul, doua bagaje de mana, dar atat.

Este insa un automobil pe care clientul tinta nu il va achizitiona pentru transportul a 5 geamantane pentru plecarea in concediu. Cine achita un pret de pornire de 46.000 de euro pentru un Infiniti G37S coupe, il va utiliza probabil pentru a ajunge rapid la o destinatie de weekend, la cateva sute de km de casa.