Exclusiv online - Cum s-au vazut 1si 8 martie in vanzarile magazinelor de bijuterii, de cosmetice si in florarii

Autor: Cristina Stoian 09.03.2010

Comenzile de cadouri de 1 si 8 martie, in special parfumurile si ceasurile, au oprit putin trendul negativ al vanzarilor in retailul de bijuterii si cosmetice, unii jucatori anuntand chiar o usoara crestere incepand de weekendul trecut. Pe usa Manufaktura, buticul de cosmetice de pe Smardan, una dintre strazile Centrului Vechi din Capitala, a intrat acelasi numar de clienti ca anul trecut, dar pe hartie incasarile au crescut datorita comenzilor corporate. Compania care comercializeaza produse pe baza de bere si vin si cosmetice cu sare de la Marea Moarta sau cu sare termala, a avut in ultima saptamana vanzari de circa 3.300 de euro, potrivit administratorului companiei.

"In perioada 1-8 martie 2009 am avut incasari pe bon fiscal de 1.900 de euro. Anul acesta in magazin a intrat acelasi numar de persoane ca anul trecut, care au facut vanzari de 1.800 de euro, dar comenzile de la companiile care au vrut sa faca cadouri colaboratorilor sau angajatilor au ridicat afacerile, aducand 1.500 de euro doar in aceasta perioada", a declarat pentru ZF Sorin Patrascu, proprietarul companiei Seven Spa Cosmetics, care administreaza buticul Manufaktura. Patrascu s-a asteptat anul acesta la o scadere cu 7% a afacerilor, dar cele doua evenimente au avut efect pozitiv asupra rezultatelor financiare de pana acum.

Reteaua de magazine de ceasuri si bijuterii Helvetansa si-au mentinut ritmul de anul trecut.

"Suntem exact la acelasi nivel ca anul trecut din punct de vedere al incasarilor. Diferenta fata de anul trecut s-a simtit la produsele comandate. In 2010 accentul s-a pus pe bijuterii cu un pret mediu, ceea ce inseamna ca am vandut mai multe articole, dar valoarea a ramas aceeasi", spune Adrian Stoican, director general al Helvetansa. Magazinele Helvetansa au vandut in ultimele zile mai multe bijuterii Chaumet, un ceas Jaeger-LeCoultre si un Piguet. "Astazi am inregistrat un boom am vanzarilor. Ni s-au cerut trei ceasuri Chanel care au costat 70.000 de lei si un ceas Cartier", afirma Stoican.

Cum fiecare cadou trebuie insotit de un buchet de flori, astazi, ca si in urma cu o saptamana, florarii nu au avut liber nicio clipa, mai ales ca fiind perisabile, florile trebuie cumparate cu doar cateva ore inainte de a fi daruite. astazi mai mult de cinci florarii on-line aveau liniile telefonice ocupate aproape jumatate din zi, iar cei care raspundeau nu aveau timp sa ofere detalii in legatura cu veniturile obtinute in aceasta saptamana. "Suntem foarte ocupati, toata lumea lucreaza, dar vanzarile sunt mult mai slabe si fata de acum doi ani si fata de acum un an. Este criza", concluzioneaza Nicu Bocancea, director general al florariei Iris, cea mai mare retea de florarii din Bucuresti. Volumul de munca in acest domeniu nu se traduce neaparat in vanzari mai mari. "Bugetele alocate pentru flori sunt mult mai mici decat anul trecut, dar chiar si asa orele de lucru si nivelul de munca pentru noi este mai mare. Cu cat este mai mic buchetul, cu atat e mai mult de munca", lamureste Nicu marin, reprezentant al florariei Amazon.