La Fantana ataca segmentul casnic cu cel mai mare ambalaj din carton de pe piata

Autor: Mihaela Popescu 09.03.2010

Compania La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercoolere (sistem de racire-incalzire), a anuntat lansarea La Fantana in cutii de unica folosinta de 10 litri, acesta fiind cel mai mare ambalaj din carton existent pe piata apelor imbuteliate. Lansarea apei la cutie vizeaza segmentul de consumatori casnici, care pana in 2008 a avut o pondere nesemnificativa in afacerile La Fantana. Compania mizeaza in acest an pe triplarea numarului de clienti casnici, dupa ce in 2009 a inregistrat un declin al vanzarilor de 10% la firmele aprovizionate cu apa. Tinta este cresterea ponderii clientilor casnici (gospodariile) la 20% in acest an din totalul clientilor, fata de sub 10% in 2008, potrivit datelor comunicate de reprezentantii La Fantana. Pana in 2007, marii imbuteliatori de apa in watercoolere nici nu au luat in calcul segmentul de piata reprezentat de gospodarii, pentru ca veneau cresteri importante de volume de la clientii corporate - companiile deschideau filiale noi si recrutau oameni, ceea ce majora volumele livrate in cladirile de birouri. Anul trecut insa, jucatorii de profil s-au confruntat cu primele scaderi importante de vanzari la companii. Imbuteliatorul, controlat de fondul de investitii Innova Capital, a realizat afaceri de 17 mil. euro in 2009, in scadere cu circa 15% fata de anul anterior. Cel mai mare competitor al sau este Cumpana.