Actionarii Zara au adus 3 milioane de euro pentru dezvoltarea magazinelor

Autor: Cristina Stoian 09.03.2010

Grupul spaniol Inditex, proprietarul brandului de imbracaminte Zara, a majorat capitalul social a doua dintre diviziile sale locale, Zara Home si Massimo Dutti RO, cu trei milioane de euro la finalul anului trecut, potrivit informatiilor publicate de companie in Monitorul Oficial.

Motivul il reprezinta dezvoltarea afacerilor in Romania, dupa cum spun reprezentantii Inditex, in conditiile in care in piata este o mare nevoie de lichiditate, multi jucatori sistand proiectele de expansiune sau incercand sa-si eficientizeze afacerile. "Grupul a dezvoltat o retea puternica in Romania in ultimii doi ani, ajungand cu cele sapte branduri la peste 40 de magazine. Expansiunea nu se opreste insa aici, iar majorarea de capital nu poate fi decat un semn bun in acest sens", spun reprezentantii companiei.

Inditex a adus la nivel local sapte din cele opt branduri pe care le detine, Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Massimo Dutti si Zara Home, ultimele doua adresandu-se unui segment cu venituri mai ridicate.

Avantajul de a avea sustinerea companiei-mama

"Majorarea de capital dovedeste seriozitate din partea companiei si capacitatea de a-si consolida pozitia la nivel local. Spre deosebire de companiile locale, jucatorii multinationali au acest avantaj de a fi sustinute de compania-mama intr-o perioada mai dificila din punct de vedere economic. Este posibil sa aiba nevoie de bani pentru ca au un plan de dezvoltare pentru urmatoarea perioada", este de parere Sorin Buga, reprezentant al companiei de consultanta Ensight Management.

La finalul anului trecut, retailerul spaniol a majorat capitalul social al companiei Zara Home, care detine doua magazine in Bucuresti, in Unirea Shopping Center si in Baneasa Shopping City, cu circa un milion de euro (4,3 mil. lei), pana la 1,1 mil. euro (4,4 mil. lei) capital social total subscris. De asemenea, pentru Massimo Dutti actionarii au adus doua milioane de euro (8,6 mil. lei).

"Zara Home nu exista in provincie, iar Massimo Dutti se adreseaza unui segment superior celui caruia i se adreseaza Zara. Este normal ca vanzarile sa nu mearga la fel de bine ca la celelalte branduri, si nici nu cred ca Inditex isi propune sa aiba aceleasi rezultate cu toate brandurile. Fiecare brand este reprezentat la nivel local de o entitate separata, iar compania le sustine pe fiecare", explica si Ilan Laufer, directorul general al companiei de consultanta imobiliara Retail Group.

Zara Home, prin care Inditex comercializeaza accesorii pentru casa, si brandul de imbracaminte Massimo Dutti au fost brandurile cel mai putin dezvoltate in Romania, fiind aduse in prima parte a lui 2008. Reprezentantii retailerului spun insa ca pe viitor vor extinde si cele doua retele.

Retailerul spaniol Inditex avea in 2008 in Romania vanzari de peste 40 de milioane de euro, contributia cea mai mare la acest rulaj apartinandu-i marcii Zara, cu o cifra de afaceri de 33 mil. euro in 2008.

Mai vin cu bani

Un alt retailer care si-a majorat capitalul social cu 3,5 mil. euro la jumatatea lui 2009 a fost Deichmann. Banii s-au vazut insa in expansiune, compania ajungand de la 13 magazine la inceputul anului trecut la 21 de magazine in decembrie 2009.

Compania si-a majorat si cifra de afaceri de la 7,8 mil. euro in 2008 la 15 mil. euro un an mai tarziu.