Kaufland a deschis 4 magazine si a angajat 400 de oameni

Autor: Mihaela Popescu 10.03.2010

Kaufland devine cel mai expansiv lant de hipermarketuri, cu 4 magazine noi si investitii de 36 mil. euro finalizate in aproximativ doua luni, pe o piata pe care singurii operatori care au anuntat contractarea unor spatii noi de la inceputul anului au fost Cora si Auchan.

Reteaua Kaufland s-a extins in acest an cu 4 unitati, la Botosani, Mioveni, Medias si Reghin, ajungand la un numar total de 49 de spatii acoperite la nivel local. Investitiile in aceste orase pot fi estimate la 36 mil. euro, fiind create in total aproximativ 400 de locuri de munca. Ultima inaugurare a avut loc la Reghin, pe 3 martie.

"Pana la sfarsitul acestei luni vom mai deschide un magazin la Giurgiu", au declarat reprezentantii Kaufland Romania.

Singurul competitor al Kaufland care a avut o inaugurare in acest an este Cora, retea care si-a reluat expansiunea prin finalizarea unei investitii estimate la 30-40 mil. euro in mallul Sun Plaza din Capitala. Spatiul fusese contractat inca din 2007, insa deschiderea centrului comercial a fost amanata de mai multe ori in ultimii ani.

Expansiunea agresiva a retailerului german Kaufland, detinut de grupul LIDL & Schwarz, este sustinuta de creditul obtinut anul trecut de la BERD, in valoare de 150 mil. euro, pentru dezvoltarea retelei pe pietele din Romania si Bulgaria. La nivel local, aceste resurse vor permite companiei sa intre in 20 de orase mici cu putere de cumparare redusa.

Compania germana este primul lant de hipermarketuri care ataca orasele mici din Romania, cu 25.000-40.000 de locuitori, in conditiile in care competitorii sai Carrefour, Real, Auchan si Cora ocolesc localitatile cu mai putin de 100.000 de locuitori.

Anul trecut, cand a finalizat investitii de 50-60 mil. euro in sase spatii noi, Kaufland a fost al doilea cel mai expansiv retailer de pe piata romaneasca dupa germanii de la Real, divizie a grupului Metro. De cealalta parte, Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri dupa vanzari, a franat brusc expansiunea la nivel local, fiind finalizate in cursul lui 2009 doar doua proiecte noi, fata de 11 in 2008.

Grupul Schwarz si-a facut intrarea si pe segmentul hard discount al pietei locale de retail alimentar in luna februarie, prin achizitia magazinelor Plus din Romania si Bulgaria de la Tengelmann, tranzactie estimata de surse din piata la circa 300 mil. euro. Unitatile preluate urmeaza sa fie rebranduite LIDL, brand cu care Schwarz s-a impus deja pe piata europeana a discounterelor.