Tichetele „Rabla” sunt in piata, dar vanzarile de masini nu se misca

Autor: Bogdan Alecu 11.03.2010

Efectul demararii programului "Rabla" din acest an se lasa inca asteptat in cazul importatorilor auto in conditiile in care majoritatea clientilor asteapta sa obtina trei vouchere, potrivit lui Catalin Manta, director de vanzari si marketing pentru Chevrolet Romania, divizie din cadrul General Motors Southeast Europe.

"Tichetele «Rabla» sunt in piata. Acum asteptam sa se intoarca. Contracte incheiate exista. Nu se misca livrarile, deoarece toti clientii vor sa cumpere utilizand trei tichete. Vin cu unul, mai vor doua. Astfel, clientul isi rezerva intai masina dupa care face rost de tichete", a spus Catalin Manta.

In conditiile in care vanzarile de masini au inregistrat o scadere cu 50% in prima luna a acestui an, Chevrolet si-a propus o majorare a cotei de piata in acest an, pe fondul programului de casare si al lansarii noului Chevrolet Spark.

"Pentru 2010 ne-am propus o cota de piata de 2,96%. Anul trecut am avut 2,55%. Prin «Rabla» ne asteptam ca modelele cel mai bine vandute sa fie Aveo si Spark, la fel ca si anul trecut. Sunt cautate in special modelele de sub 10.000 de euro", a subliniat Manta.

Finantarea merge ca si anul trecut, in opinia directorului Chevrolet, bancile fiind la fel de "selective" atunci cand vine vorba de acordarea unui credit.

"Acum de la 1 ianuarie si leasingul a intrat sub normele BNR. Acum daca nu te incadrezi in venit sau ai datorii, nu ti se ofera finantare", a spus Catalin Manta.

In intervalul 2011-2012 gama Chevrolet disponibila pe piata locala se va reinnoi cu sase noi modele, printre care si hibridul Volt si coupeul sportiv Camaro. "Volt va fi lansat in Europa in tarile unde guvernele sustin astfel de proiecte. Adica ofera bonusuri clientilor care cumpara astfel de masini si au o infrastructura. Va trebui spre exemplu si la benzinarii sa ai prize sa-ti incarci masina", a subliniat seful Chevrolet.

In 2009 vanzarile Chevrolet pe piata locala au inregistrat un declin de 60%, la 3.770 de masini, scadere mai mare decat cea a pietei care potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a fost de 52%. La nivelul lunii ianuarie, vanzarile marcii americane au scazut cu 22%, la 120 de unitati, pe o piata care s-a depreciat cu 50%.

Cifra de afaceri a Chevrolet pe piata locala a fost de aproximativ 40 de milioane de euro din vanzari de masini, la care se adauga aproximativ un milion de euro din vanzari de piese de schimb, potrivit estimarilor ZF.