Reprezentantul Yahoo! in Romania: Crestem sigur, anul trecut totul era inghetat

Autor: Adriana Rosoga 11.03.2010

Vanzarile de publicitate ale gigantului Yahoo! vor creste sigur in acest an in Romania, primele doua luni din 2010 avand rezultate incurajatoare in acest sens, spun reprezentantii Media Cafe, o companie fondata in anul 2006, singurul vanzator de reclame pe platformele firmei americane pe piata locala.

Anul trecut, cifra de afaceri a Media Cafe a ajuns la 2,5 mil. euro, dublu fata de 2008, din care 90% a fost generata de campaniile derulate de companii locale pe Yahoo!. La nivel mondial, gigantul online american a avut anul trecut venituri totale de 6,46 de miliarde de dolari. In prima jumatate a anului trecut piata locala de publicitate online a atins o valoare de 6 mil. euro, potrivit datelor IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

"Suntem in crestere, am atras cota de piata si am adus clienti noi. Nu cred ca anul acesta vom dubla cifra de afaceri, insa cu siguranta vom creste. Oricum, ianuarie si februarie sunt luni mult mai bune fata de anul trecut, cand nu se intampla aproape nimic si erau doar cativa clienti rataciti. In acest moment sunt in derulare 30-50 de campanii pe site-ul Yahoo!", a declarat pentru ZF Mihai Fanache, managing director al Media Cafe.

Site-urile Yahoo! sunt unele dintre cele mai accesate din Romania, potrivit datelor prezentate de Media Cafe. Astfel, Yahoo! a inregistrat in luna ianuarie 2010 un numar total de 7,9 milioane de utilizatori unici din Romania. Potrivit companiei, romanii au creat 4,8 milioane de conturi de email pe Yahoo!. De asemenea, pentru aplicatia de mesagerie instantanee Yahoo! Messenger au fost create 5,8 milioane de conturi in Romania.

"Bugetele pentru o campanie derulata pe site-urile Yahoo! pentru clienti variaza intre 3.000 si 100.000 de euro", spune Fanache.

Pe de alta parte, desi Romania este o piata nesemnificativa pentru rulajele facute de gigantii americani Yahoo! si Google, ambele companii si-au intensificat prezenta pe piata locala.

Google a desfasurat mai multe campanii prin care a oferit gratuit vouchere cu valori de zeci de euro antreprenorilor locali in incercarea de a creste popularitatea sistemului propriu de publicitate online. Iar saptamana viitoare americanii de la Google sunt parteneri in organizarea unui seminar pe teme de turism cu autoritatea locala de profil.

Nici Yahoo!, care are in Romania o pozitie mai buna decat in alte tari din regiune, nu a stat degeaba. In incercarea de a-si vinde mai bine audienta, Media Cafe a creat pentru piata locala un site de prezentare a solutiilor de advertising. Site-ul creat de o echipa de cinci oameni din cadrul Media Cafe se numeste Yahooadvertising.ro si ofera date cantitative si calitative privind traficul din Romania pe reteaua de utilizatori online Yahoo!. "Nu este neaparat o reactie la actiunile pe care Google le intreprinde in Romania. Am creat acest instrument din nevoia locala de a contribui la ierarhizarea corecta si validata a datelor de audienta si trafic online din Romania", a spus Fanache.