Ce hoteluri se promoveaza in retelele sociale Facebook si Twitter?

Autor: Mirabela Tiron 18.03.2010

Hotelurile din Bucuresti, printre care si cele mai de lux unitati Intercontinental, Howard Johnson, Crowne Plaza, Grand Hotel Continental si Carol Parc au intrat in retelele de socializare Facebook sau Twitter pentru a se promova.

Pe paginile create, reprezentantii unitatilor hoteliere posteaza fotografii cu hotelul, anunta evenimentele ce au loc in cadrul unitatii si raspund la intrebarile adresate de potentialii clienti, altfel spus "comunica" in timp real.

De ce au ales hotelierii aceasta metoda de promovare?

"Nu am neglijat puterea retelelor sociale dat fiind faptul ca hotelul are multe proiecte care se adreseaza publicului tinta al retelelor de socializare. Prezenta online este foarte importanta iar comunicarea prin retele sociale este in crestere", a declarat Cristina Turnagiu, brand ambassador hotelului boutique de lux Carol Parc. Hotelul are in reteaua de socializare Facebook aproape 1.500 de fani, care sunt informati in legatura cu evenimentele organizate de hotel.

"Stim exact cati fani are hotelul in retelele de socializare. Urmarim constant activitatea pe internet. Avantajul acestei promovari este acela ca totul este gratuit. Chiar daca suntem un hotel exclusivist, suntem atenti la tendintele de comunicare si intretinem comunitatea online", a spus Turnagiu. Si hotelul de cinci stele Howard Johnson "comunica" online prin pagina de Facebook pe care o are. "Credem in puterea retelelor sociale. Acestea ne dau posibilitatea de a comunica in timp real cu cei interesati, de a le transmite mereu noutati despre produsele hotelului, despre pachete speciale, evenimente, dar si de a crea un sentiment de comunitate, ceea ce este foarte important pentru industria serviciilor", a spus Laura Hamzea, director de relatii publice si de marketing al Howard Johnson. Ea a mai precizat ca Facebook-ul este foarte potrivit pentru aceasta comunicare pentru ca ofera si posibilitatea incarcarii de imagini, care ajuta in exprimarea unor concepte si proiecte mai elaborate.

Deasemenea, printre alte hoteluri care au cont pe Twitter si Facebook se mai numara Phoenicia Hotel, Ramada Plaza, JW Marriott, Golden Tulip Times, Hotel NH Bucuresti, Hotel Moxa, Hotel Caro.

"Construirea unei strategii de prezenta pe aceste medii a unei unitati de cazare din industria ospitalitatii, fie ea un mic hotel de provincie sau un brand hotelier international, are numeroase ratiuni", a spus Cristina Vladau, consultant de marketing in turism in cadrul companiei Turismark, care realizeaza printre altele si strategii de promovare prin social media.

Ea a mai spus ca 2010 este un an in care industria ospitalitatii reanalizeaza bugetele de marketing si trateaza cu atentie clientii pentru a-i loializa.

"Este un an in care accentul se pune pe brand, pozitionare, aspecte atinse relativ usor prin intermediul social media", a spus Cristina Vladau. Dupa parerea ei, marketingul este o activitate in care partea de social media poate fi integrata cu succes si cu rezultate.