Google: Clientii din turism au crescut piata de publicitate in Romania

Autor: Mirabela Tiron 18.03.2010

Oficialii Google sustin ca piata de publicitate romaneasca (prin serviciul AdWords) este in crestere si ca Romania este pregatita pentru a avea un birou local.

"Romania este o piata cu un potential foarte mare din punctul de vedere al resurselor turistice, dar si al operatorilor din turism, care se pot promova prin intermediul Google", a declarat Steffen Ehrhardt, specialist in produse pentru pietele emergente in cadrul companiei, care nu a dorit sa precizeze care sunt veniturile Google in Romania si nici cati clienti are compania pe piata locala.

Ehrhard, impreuna cu Carmel Doherty, AdWords manager pe piete emergente si romanca de 26 de ani Iulia Mihailescu, account manager pe piete noi, au sustinut ieri un seminar despre promovarea turismului romanesc.

El a mai precizat ca inca nu s-a luat o decizie oficiala cu privire la infiintarea unui birou in Romania si ca nu stie cand se va intampla acest lucru. In prezent, Romania apartine de filiala Google din Irlanda.

"Din cei 7,4 milioane de utilizatori romani de internet, 97% folosesc motorul de cautare Google", sustine Iulia Mihailescu, account manager pe piete noi in cadrul Google, care nu a dorit sa ofere nicio informatie legata de cum a ajuns sa lucreze la giganta companie. Mihailescu a explicat ca desi numarul vizitatorilor care au venit in Romania a scazut cu 25% anul trecut fata de anul anterior, numarul cautarilor realizate de romani a fost in crestere.

"Romania nu se afla inca printre destinatiile de vacanta cautate pe internet. Spre exemplu, Austria, Bulgaria si Slovenia sunt cuvintele cautate cand vine vorba de schi. Trebuie sa promovam Romania pentru a fi interesanta ca destinatie, trebuie sa impingem Romania sa existe ca destinatie in mintea utilizatorilor de internet", a declarat Mihailescu.

Ea a mai adaugat ca numarul romanilor care isi cauta vacante pe internet (bilete de avion, hoteluri, cazare, altele) este foarte mare. In opinia ei, operatorii din turism si nu numai ar trebui sa cheltuiasca un procent din bugetul total de promovare pe internet pentru ca cine nu este online nu exista.