Centrul Vechi din Capitala nu e doar raiul pub-urilor ci si al mireselor

Ziarul Financiar 20.03.2010

Centrul Vechi al Capitalei inseamna mai mult decat terase in timpul verii si baruri pline in timpul iernii. Desi putini, antreprenorii din zona cauta metode sa isi tina afacerile la adapost de haosul lucrarilor, scrie BUSINESS Magazin.

Zona a ramas paradisul mireselor, avand in vedere numarul mare de magazine "albe". Numai pe Lipscani sunt 15 magazine cu acest profil, iar perimetrul delimitat de Splaiul Independentei, Calea Victoriei, bulevardul Regina Elisabeta si I.C Bratianu gazduieste in total peste 20 de boutique-uri. Avand in vedere ca, dupa spusele comerciantilor din zona, se vand aproximativ 4.000 de rochii pe an, la un pret mediu de 1.500 de lei, rezulta o piata de peste 6 milioane de lei (peste un milion de euro), care pare decisa sa nu lase jocurile primariei sa le afecteze vanzarile.

In zona sunt afaceri (putine, e adevarat) care nu depind de traficul pietonal si pentru care prea multi clienti la un loc ar insemna in unele cazuri chiar o problema. De exemplu, Spazio Studio, atelierul de arhitectura de pe strada Smardan, primul care a deranjat peisajul de rochii de mireasa si magazinele de metalo-casnice din zona in 2004. Unui necunoscator ii atrage atentia datorita scaunelor de designer vizibile prin vitrinele mari. "Oamenii se feresc oarecum sa intre, pentru ca li se pare mult prea pretentios. Din punctul meu de vedere este foarte bine, pentru ca ne lasa sa muncim. Intra cine trebuie."


Cititi mai multe despre cum renaste Centru Vechi al Capitalei pe www.businessmagazin.ro.