Reincepe ofensiva multinationalelor pe piata inghetatei Unilever unifica distributia Algida si Napoca

Autor: Mihaela Popescu 21.03.2010

Unilever incepe ofensiva din acest an pe piata inghetatei unificand distributia brandului local Napoca, preluat in 2009, cu cea a produselor Algida care sunt importate de pe alte piete.



Macromex ramane cel mai mare distribuitor al produselor din divizia de inghetata a companiei, insa in Cluj, unul dintre judetele-cheie pentru Napoca, Unilever va avea in aceasta vara distributie directa de inghetata.

"Sistemul de distributie de inghetata al Unilever South Central Europe cuprinde atat distributie directa, pentru judetele Cluj si Satu Mare, cat si indirecta, prin intermediul distribuitorilor. Cel mai mare distribuitor de inghetata al Unilever pe plan local este Macromex", a precizat Albert Davidoglu, Customer Development Director al Unilever South Central Europe.

Unificarea sistemelor de distributie va genera cresterea businessului Macromex cu Unilever in 2010. Parteneriatul dintre cele doua companii a fost semnat la inceputul anului trecut pentru brandurile Algida precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto, majoritatea situate pe segmentul premium. Napoca, brandul preluat anul trecut de la Friesland Foods, este situat pe segmentul mediu de pret, pe care compania anglo-olandeza a lansat vara trecuta un produs creat in Polonia special pentru piata romaneasca, Big Milk.

Compania mizeaza si pe acoperirea unor canale slab exploatate de catre competitorii sai, precum cinematografele sau alte locuri in care romanii isi petrec timpul liber.

Unde a ajuns Algida anul trecut

Inghetata Napoca este fabricata in continuare in unitatea de productie detinuta de Friesland Foods in judetul Cluj, unde sunt produse si lactatele din portofoliul Napolact. Fabrica a ramas in proprietatea Friesland, Unilever preluand doar anumite active precum linia de productie de inghetata, flota auto si cutiile frigorifice, in urma tranzactiei estimate de surse din piata la peste 10 mil. euro.

Piata de profil, estimata la 120-160 mil. euro, este foarte fragmentata, in prezent fiind activi 63 de jucatori locali si doar doua companii de talie internationala, Unilever si Nestlé.

Ofensiva puternica a Unilever pe piata inghetatei in 2009, sustinuta de un buget de promovare gigant in comparatie cu cel al producatorilor romani, a schimbat ierarhia la varful clasamentului celor mai mari jucatori, intr-un an cu declin in consum si cu conditii meteo nefavorabile producatorilor de inghetata (a lipsit canicula in vara). Astfel, in luna august a anului trecut, marcile Algida si Napoca inregistrau o cota de piata de 13,4% in valoare, potrivit datelor MEMRB citate de Unilever. Pe o piata estimata la 120-140 mil. euro, vanzarile Unilever pot fi estimate la 15-18 mil. euro la nivelul lui 2009, ceea ce plaseaza compania pe locul al treilea in clasamentul celor mai mari jucatori de profil pe care Nestlé si-a mentinut pozitia de lider si anul trecut.

Producatorii romani, care inca domina piata cu o cota cumulata de 60-70%, vad ofensiva Algida orientata in special inspre Nestlé.

Este posibil insa ca strategiile de promovare agresiva a celor doua multinationale pe piata inghetatei sa muste din cotele de piata ale companiilor autohtone si in acest an daca consumul nu isi va relua cresterea.

Cu ce branduri s-a impus Unilever pe piata intr-un singur an

Algida

Napoca