Cum arata modelele de competitii ale Mercedes-Benz care concureaza cu Dacia Duster in Maroc - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 23.03.2010

Daimler AG va trimite in cadrul raliului Aicha des Gazelles Rally un Mercedes-Benz Viano 4Matic, unde va concura impotriva modelului Dacia Duster. Constructorul autohton este la cea de-a doua competitie la care participa cu Duster dupa Trophee Andros, unde SUVul condus de Alain Prost, s-a clasat pe locul doi, dupa Skoda Fabia.

"Dacia Duster va participa, intre 15 si 28 martie, la Rallye Aïcha des Gazelles din Maroc", o incercare prin dunele din Sahara si peisajul stancos din Muntii Atlas.

Astfel la bordul lui Duster se vor afla doua angajate Renault care au lucrat la dezvoltarea lui Duster, Isabelle Charles si Nathalie Descout.

Modelele pe care le vor folosi nu mai poarta amprenta RenaultSport, ca in cazul participarii din Trophee Andros, ci sunt foarte apropiate de setarile de serie, "fiind vorba de motorizarile 1.5 dCi de 85 CP cu tractiunea standard 4x4". In plus acest model primeste doar garda la sol mai inalta cu 20 mm, pneuri speciale, scuturi mai zdravene si roll cage.

Marocul este o piata foarte prospera pentru Renault, Logan fiind cel mai bine vandut automobil nou, deci este nevoie de o campanie serioasa pentru a introduce publicului modelul Duster. La Rallye Aïcha des Gazelles, participa echipaje cat mai diverse, "anul trecut la categoria tot-teren castigand un echipaj pe un Toyota Land Cruiser, iar la categoria SUV/crossover, unde se va incadra si Duster, a castigat un echipaj cu Mercedes-Benz Viano". Suntem curiosi cum se va descurca Duster in aceasta inedita expeditie.

"Raliul Aicha des Gazelles 2010" este organizat de femei pentru femei si se desfasoara sub patronajul regelui Marocului. Vor participa 30 de state, majoritatea africane. Ruta se intinde pe o distanta de 2.500 de kilometri si vor exista sapte etape. Spre deosebire de alte competitii de acest gen, conditia esentiala a concursului Rally des Gazelles este navigarea folosind doar harti, coordonate si o busola - fara suport GPS.

In plus, nu este vorba de premierea celei mai rapide echipe, ci mai degraba de reusita echipei de a gasi cea mai scurta ruta, intre punctele de control pe parcursul competitiei, in timpul avut la dispozitie. Vor exista si penalizari in cazul in care participantele vor devia de la directia stabilita, daca vor interveni cereri de asistenta tehnica sau daca vor fi omise unele puncte de control. In timpul celor doua etape de maraton, echipele petrec noptile in desert. Asitenta reciproca reprezinta una dintre particularitatile acestui raliu, existand si un scop umanitar. Toate castigurile vor fi directionate catre o fundatie de caritate ce urmareste sustinerea unor clinici mobile, a unor orfelinate si constructia unor fantani in Maroc. De asemenea,"gazelele" aduc, in fiecare an in Maroc, tone de articole donate, pe care le impart pe parcursul evenimentului.