Duster se vinde pe Coasta de Azur fara sa fie in showroom

Autor: Alexandru Anghel 28.03.2010

Trei posibili clienti pentru achizitia unui automobil nou ieseau joi la orele pranzului dintr-un "Dacia corner" al concesionarului Renault din orasul francez Frejus, situat la egala distanta intre Cannes si Saint-Tropez, pe Coasta de Azur, cea mai scumpa regiune a Frantei.

In maini clientii aveau cateva pliante Dacia, iar din conversatie se distingea faptul ca discutau despre Duster, cel mai ieftin SUV disponibil pe piata auto europeana. Dacia este comercializata in Franta in principal prin intermediul retelei de dealeri Renault, unde au fost amenajate zone dedicate marcii auto locale. Potrivit strategiei pentru perioada urmatoare, producatorul auto intentioneaza sa dezvolte o retea de dealeri monomarca prin intermediul celor 100 de showroomuri care distribuie deja Dacia in Franta.

In Frejus, oras cu circa 53.000 de locuitori, zona dedicata Dacia in cadrul concesiunii Renault ocupa aproximativ 20% din showroom, iar cele cateva modele Sandero, Logan si Logan MCV sunt separate prin pereti despartitori mobili de zona de prezentare a modelelor Renault.

"Avem cerere buna pentru Dacia, chiar mai buna decat ne asteptam, de aceea ne gandim sa construim un showroom independent pentru Dacia. Nu stim cand il vom construi, dar va fi la distanta egala intre Frejus si alte doua orase vecine unde avem showroom-uri Renault, pentru a atrage si clientii vecini", a declarat Jean Marc Jaume, consilier vanzari Renault Frejus.

Pana la constructia unei concesiuni Dacia independente modelele sunt expuse si pe platforma exterioara, intr-o portiune amenajata pentru vehiculele utilitare, cu diferite versiuni de caroserie.

Printre Logan, Logan MCV sau Sandero, modelul cu cea mai mare cerere potrivit reprezentantilor companiei, nu se regaseste insa si Duster. Consilierii spun ca au insa in fiecare zi clienti care intreaba de Duster si momentul lansarii comerciale.

"Chiar si fara masina am vandut deja o duzina. Ce ocupatie au clientii? In general profesii liberale. Sunt oameni care ar putea sa cumpere si o masina scumpa, dar sunt interesati de Duster", a declarat Jaume. Este greu de presupus ca oameni cu un venit anual ce depaseste in majoritatea cazurilor nivelul de 50.000 de euro, potrivit datelor Institutului de Statistica Francez, sunt interesati de o marca auto low cost. Insa pe langa Porsche, Lamborghini, si alte marci cu modele de peste 100.000 de euro ai caror proprietari au ca destinatie statiunile exclusiviste, pe reteaua de autostrazi din provincia Provence-Alpes-Cote d'Azur pot fi observate si foarte multe automobile cu o vechime de 6-9 ani.

Astfel ca in interiorul concesiunii Renault Dacia se observa cum persoane de 30-45 de ani si chiar familii fac prospectii ale ofertelor, iar dupa ce trec de modelele Renault pe care le cunosc deja, se opresc si in coltul alocat Dacia unde cer explicatii detaliate si analizeaza detaliile exterioare si interioare ale unui Sandero sau Logan MCV. Ce fel de Duster cauta francezii, cu un nivel al veniturilor de peste 3.000 de euro lunar? Potrivit datelor concesionarului Renault - Dacia din Frejus, pana in prezent cea mai ceruta versiune de echipare este Prestige, cu un pret de peste 15.000 de euro, echivalentul versiunii Laureate pentru piata locala plus echipamente optionale suplimentare.

"Am vandut pana acum deja o duzina de Duster ( cu trei saptamani inainte de lansarea comerciala - n. red.) fara sa avem un model de prezentare. In principiu este comandat cu o lista completa de echipamente, dar mai mult in versiune 4X2. Tractiunea integrala nu prea este necesara pentru zona noastra. Ninsorile precum cea de luna trecuta sunt rare", a spus Jaume. In cursul lunii martie Coasta de Azur a fost blocata pentru cateva zile de o furtuna puternica de zapada. Si transporturile au fost afectate, iar transportatorul local Lazar, care realizeaza livrari pentru Dacia, a inampinat dificultati in aprovizionarea retelei Renault din zona.

Automobile Dacia produce in prezent 250 de unitati Duster zilnic, dintr-un total de 1.350 de automobile, majoritatea fiind exportate pentru aprovizionarea retelelor de dealeri.

Franta este a doua tara de export pentru Automobile Dacia, cu aproape 66.000 de unitati in 2009, fiind depasita doar de Germania, unde datorita programului local "Rabla" s-au vandut aproape 85.000 de unitati.