Macromex face fabrica de produse de panificatie printr-un joint-venture cu belgienii La Lorraine

Autor: Mihaela Popescu 29.03.2010

Macromex, cel mai mare distribuitor de produse congelate de pe piata, cu afaceri de 117 mil. euro in 2009, va investi 8 mil. euro intr-o fabrica la Campia Turzii, in judetul Cluj, realizata in parteneriat cu producatorul belgian de produse de panificatie si patiserie La Lorraine.



Fabrica va fi amplasata in Campia Turzii, in aceeasi locatie in care compania va demara in toamna constructia primului sau centru de distributie din Transilvania.
"Investitia in fabrica este de circa
8 milioane de euro si va fi finantata de un joint-venture in care Macromex si La Lorraine sunt parteneri egali", a declarat Virgil Melinte, directorul operational (COO) al Macromex.
Proiectul din Campia Turzii este cea mai mare investitie anuntata pana acum de Macromex, companie cu circa 530 de angajati, care distribuie branduri ale unor producatori precum Unilever (divizia Algida), Lactalis sau Dujardin.
Anul trecut, Macromex a avut afaceri de 117 mil. euro, in scadere usoara, cu 3%, fata de 2008, si un profit net de 2,5 mil. euro.

Investesc 20 mil. euro pana in 2012
Distribuitorul este controlat de omul de afaceri Dan Minulescu. Antreprenorul, in varsta de 41 de ani, a anuntat anul trecut ca proiectul din Campia Turzii va fi dezvoltat de companie in trei etape, prima faza urmand sa se finalizeze in 2011 prin investitii de 20 mil. euro. "Fabrica va fi operationala la sfarsitul anului 2011, ca si centrul de distributie", a precizat Melinte.
El a mai spus ca, in momentul inaugurarii, centrul de distributie la temperatura controlata si fabrica din Campia Turzii vor avea impreuna aproximativ 100 de angajati. Depozitul va avea o capacitate de 12.000-13.000 de tone, potrivit datelor furnizate anterior de companie.
Compania La Lorraine isi distribuie o parte din produse pe piata romaneasca inca de anul trecut, cand a incheiat un parteneriat cu Macromex.
La Lorraine face parte din grupul belgian Vanherpe Food Group, care are si o divizie de dulciuri - Astra Sweets - si o companie de morarit, Paniflower. Grupul dezvolta si un lant de magazine de sanwich-uri in Belgia, in sistem de franciza, sub brandul Panos.
Infiintarea joint-venture-ului cu Macromex reprezinta intrarea Vanherpe Food Group pe piata romaneasca. Grupul are parteneriate similare pe mai multe piete din Europa Centrala si de Est, precum Cehia.
La nivel local, piata de panificatie se numara printre cele mai fragmentate segmente ale industriei alimentare, fiind estimata la vanzari anuale de peste doua milioane de tone si aproximativ un miliard de euro.
Principalii jucatori ai acestei piete sunt companiile Boromir Ramnicu Valcea, Vel Pitar Ramnicu Valcea, Titan Ilfov, Dobrogea Grup Contanta si Pambac Bacau.

Partenerii straini cresc businessul Macromex
Anul trecut, distribuitorul detinut de Minulescu a incheiat un parteneriat si cu Algida, divizia de inghetata a gigantului anglo-olandez Unilever din industria bunurilor de larg consum.
Compania avea in vara anului trecut aproape 5.000 de vitrine frigorifice cu inghetata Algida amplasate in magazinele alimentare din tara, iar in acest an, odata cu unificarea distributiei Algida si Napoca (brand preluat de Unilever in 2009), noul business ar putea aduce cresteri importante de vanzari companiei Macromex.
Macromex se numara printre putinele companii romanesti care au deschis filiale in afara tarii: distribuitorul s-a extins in 2007 pe piata din Cehia prin deschiderea unui birou in Praga, care a ajuns in prezent la un efectiv de 30 de angajati si la vanzari de 15 mil. euro estimate pentru 2010, in crestere fata de anul trecut.
Proprietarul Macromex a mai avut un business in productie, la care a renuntat insa in 2008, cand a decis inchiderea fabricii de preparate din carne Cominca din Oradea aflata pe pierderi de patru ani.
Cu toate acestea, Macromex a continuat sa opereze o linie de ambalare a produselor din carne Casa Gruia, brand pe care mizeaza si la export in acest moment.
Proiectul de productie de la Campia Turzii este insa primul parteneriat al antreprenorului roman cu un producator strain.

Din distributie in productie
Printre marii distribuitori din sectorul FMCG (bunuri de larg consum) care au mizat pe intrarea pe productie in ultimii ani se numara si Whiteland (cu sosuri Don Gustosso) si Top Brands Distribution (cu Dar Lactate).