Marea descoperire de la Ministerul Turismului: Spaniolii care fac brandul turistic au cheltuit 400.000 de euro ca sa afle ca „Romania are potential”
Romania are "potential turistic", iar realitatea turistica este
"mult mai buna" decat perceptia pe care o au turistii straini. Sunt
doua dintre concluziile la care au ajuns spaniolii care ne
construiesc brandul turistic de tara, dupa ce au cheltuit 400.000
de euro pentru realizarea unei cercetari care a durat cateva luni,
aproape jumatate din suma alocata acestui proiect.
"Prima etapa a realizarii brandului turistic s-a incheiat. Am
realizat 9.600 de interviuri prin telefon in noua tari si 75 de
interviuri in profunzime in Romania. Sunt sase rezultate importante
la care am ajuns in urma acestei cercetari", a declarat Eulogio
Bordas, presedintele companiei spaniole de branding THR Asesores en
Turismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvolta brandul turistic
al tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres cu 900.000 de euro,
fonduri din partea Uniunii Europene.
Desi scopul cercetarii era de a obtine raspunsuri legate de
lipsurile si oportunitatile destinatiilor turistice din Romania,
dar si de a identifica produsele turistice care ar putea atrage
turisti straini, rezultatele cercetarii au evidentiat probleme deja
cunoscute pe piata romaneasca.
"Cercetarea ne-a aratat ca potentialul brandului turistic va fi
mare pentru ca exista potential turistic in Romania, realitatea
turistica din Romania este mult mai buna decat perceptia
turistilor, barierele in calea dezvoltarii turismului tin de o
comunicare deficitara (promovare - n.red.), cercetarea ne-a ajutat
sa clarificam care sunt produsele pe care trebuie sa le promovam",
a spus Bordas in cadrul unui eveniment de prezentare a rezultatelor
cercetarii, organizat de Ministerul Turismului. Cercetarea a fost
realizata in Germania, Marea Britanie, Italia, Austria, SUA,
Franta, Rusia, Ungaria, tari de unde ar putea atrage Romania
turisti.
Litoralul romanesc, exclus de la
promovare
Spaniolii, care au tinut mai mult o lectie de marketing si branding
in timpul prezentarii rezultatelor cercetarii, au sustinut ca
"produsele" care trebuie promovate sunt circuitele culturale,
turismul balnear, turismul rural, turismul de tip city-break,
turismul de aventura. Altfel spus, aproape toate formele de turism
ar trebui promovate, mai putin turismul pe litoral.
Bordas nu a precizat de ce nu va fi promovat litoralul romanesc ca
atractie turistica, insa secretarul de stat de pe turism Sorin
Munteanu a explicat: "Stim cu totii de ce nu s-a ales litoralul,
acesta nu poate concura cu alte piete, in acest sens nu este luat
in calcul".
Asocierea formata din THR si Taylor Nelson a castigat licitatia
pentru realizarea brandului turistic in urma depunerii ofertei cu
pretul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro, eliminand astfel din
cursa finala asocierile Saffron Brand Consultants - Brandient
Consult - Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania, care au depus oferte
cu preturi mai mari.
Proiectul brandului turistic al Romaniei va fi finalizat pe 24 mai
anul acesta, potrivit oficialilor Ministerului Turismului si
Dezvoltarii Regionale.