Cafea Fortuna a avut vanzari de 22 mil. euro, in crestere cu 20%

Autor: Mihaela Popescu 01.04.2010

Cafea Fortuna, singura companie cu capital romanesc din topul celor mai mari cinci jucatori pe piata cafelei, mizeaza pe o crestere de vanzari in acest an, dupa avansul de 20% al afacerilor in lei inregistrat in 2009 fata de perioada anterioara.
Compania a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de 92,5 mil. lei (22 mil. euro), fiind activa doar pe segmentul cafelei macinate. In 2010 aceasta va miza insa pe un segment nou, cel al cafelei instant, pe care il va ataca in curand cu brandul Fortuna Rendez-Vous.
Cafea Fortuna este un produs situat pe segmentul mediu de pret, sub cel vizat de Kraft Foods si Strauss Group, companii care domina piata cafelei in acest moment cu o cota valorica de peste 60%.
"Preconizam ca in 2010 vom avea cel putin aceeasi cifra de afaceri cu cea de anul trecut. Avansul din 2009 s-a datorat atat majorarii volumelor vandute, cat si cresterii pretului cafelei", a precizat Dan Lazarescu, directorul general al producatorului Cafea Fortuna.
El a mai mentionat ca firma a avut anul trecut un profit de 12,3 milioane de lei (2,9 milioane de euro), ceea ce reprezinta un avans de 80% fata de valoarea raportata pe 2008 la Ministerul de Finante.
Prin lansarea cafelei solubile, compania intra in competitie cu elvetienii de la Nestle, care detin brandul Nescafe, dar si cu Panfoods, importatorul cafelei Amigo - una dintre cele mai longevive marci de pe piata romaneasca.
Romanii consuma 72 de cesti de cafea solubila (sau instant) pe cap de locuitor pe an, potrivit datelor furnizate de Nestle. Segmentul cafelei macinate si cel al cafelei boabe este de patru ori mai mare, ca volum, conform aceleiasi surse. Datele sunt din 2009.
Compania elvetiana Nestle este cel mai mare jucator pe segmentul cafelei solubile, potrivit datelor din piata. Pe acelasi segment activeaza si Kraft si Strauss, companiile care isi disputa primul loc pe piata cafelei macinate.
Cafea Fortuna a fost infiintata in anul 1993 si este detinuta de omul de afaceri Constantin Moroianu. Fabrica de procesare a cafelei detinuta de companie este situata langa Bucuresti si a fost o investitie de aproximativ 8 mil. euro, finalizata in 2008.
Producatorul roman isi disputa o piata de aproximativ 250 de milioane de euro cu firme de talie internationala. Cele mai vandute branduri de cafea in comert sunt Jacobs (Kraft) si Doncafé (Srauss), potrivit ultimelor date disponibile pe piata.
Piata cafelei s-a contractat anul trecut cu 10% in volum, comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare MEMRB.