Galbenul revine in promovarea Bergenbier

Ziarul Financiar 01.04.2010

Bergenbier, al treilea producator de bere din Romania, a dat ieri startul unei campanii de promovare, care contine foarte putine indicii referitoare la brand, dar care se distinge prin faptul ca este construita in jurul culorii galben, cea care a facut din Bergenbier una dintre marcile de top din industria berii, cu vanzari estimate la 100 de milioane de euro in 2008.

Reprezentantii Bergenbier au confirmat pentru ZF faptul ca saptamana viitoare vor organiza un eveniment in care vor da detalii despre strategia de promovare a brandului Begenbier, dar nu au oferit informatii legate de o posibila revenire a marcii la culoarea galbena.

Culoarea galbena a fost reprezentativa pentru acest brand timp de zece ani, perioada in care Bergenbier a fost sponsorul principal al echipei nationale de fotbal si ramane de vazut daca brandul se va intoarce la eticheta care l-a consacrat sau reprezentantii companiei pregatesc doar o singura campanie "in galben".

Anul trecut, in februarie, fostul actionar al producatorului Bergenbier anunta ca a investit "cateva milioane de euro" (suma exacta nu a fost dezvaluita) pentru a schimba culoarea Bergenbier de la galben la rosu, cat si forma ambalajului, mesajul si chiar si gustul berii. Aceasta decizie a fost luata la mai putin de doua luni din momentul in care s-a anuntat oficial faptul ca Bergenbier nu mai este sponsorul principal al echipei de fotbal a Romaniei.

Contractul de sponsorizare al echipei nationale de fotbal a fost castigat la finalul anului 2008 de brandul Ursus, a carui culoare reprezentantiva este rosu, detinut de Ursus Breweries, filiala locala a grupului SABMiller. Ursus a platit pentru acest contract incheiat pe o perioada de patru ani peste sase milioane de euro, fiind cel mai scump contract incheiat vreodata de Federatia Romana de Fotbal cu sponsorul principal al nationalei.