Curierul DPD vede cresteri din comertul online

Autor: Mirabela Tiron 05.04.2010

Compania de curierat DPD (Pegasus), in actionariatul careia au intrat acum doi ani francezii de la GeoPost impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, a rulat anul trecut afaceri de circa 23 de milioane de lei (5,7 milioane de euro), nivel similar in lei cu cel din anul anterior.

"Pentru anul acesta estimam o crestere cu 20% in lei a cifrei de afaceri. In ciuda incetinirii economice, am reusit sa ne mentinem nivelul afacerilor datorita intensificarii eforturilor de vanzare si consolidarii relatiilor cu clientii", a spus Sorin Ghinescu, marketing and corporate manager al Pegasus (DPD).

Pe piata de curierat, estimata la 200 mil. euro, mai activeaza companii precum Fan Courier Express, TNT, Cargus (care a fost preluata in 2008 de DHL), TCE Logistica sau gigantul american UPS. Oficialii DPD (Pegasus) estimeaza ca numarul expeditiilor in primul trimestru va creste cu 5% fata de trimestrul unu al anului anterior, luand in considerare rezultatele de pana acum.

"Numarul de expeditii a crescut mai ales pe sectorul de livrari cu ramburs (magazine online) precum si pe livrarile internationale prin transport rutier", a declarat Ghinescu. Printre clientii atrasi se numara companii din domeniul farma, telecom, retail si energie. Reprezentantii companiei nu au mentionat numele noilor clienti. Compania Pegasus trece printr-un proces de rebranding, demarat in 2008, in urma caruia va prelua brandul DPD, denumire utilizata de GeoPost la nivel mondial. Initial, oficialii companiei anuntau ca procesul de rebranding, pentru care s-au alocat 5 milioane de euro, va fi finalizat pana in 2010. "Planul de rebranding a fost extins pe o perioada mai lunga de timp pentru a reduce impactul asupra costurilor", a declarat Ghinescu.