Curierul DPD vede cresteri din comertul online
Compania de curierat DPD (Pegasus), in actionariatul careia au intrat acum doi ani francezii de la GeoPost impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, a rulat anul trecut afaceri de circa 23 de milioane de lei (5,7 milioane de euro), nivel similar in lei cu cel din anul anterior.
"Pentru anul acesta estimam o crestere cu 20% in lei a cifrei de afaceri. In ciuda incetinirii economice, am reusit sa ne mentinem nivelul afacerilor datorita intensificarii eforturilor de vanzare si consolidarii relatiilor cu clientii", a spus Sorin Ghinescu, marketing and corporate manager al Pegasus (DPD).
Pe piata de curierat, estimata la 200 mil. euro, mai activeaza companii precum Fan Courier Express, TNT, Cargus (care a fost preluata in 2008 de DHL), TCE Logistica sau gigantul american UPS. Oficialii DPD (Pegasus) estimeaza ca numarul expeditiilor in primul trimestru va creste cu 5% fata de trimestrul unu al anului anterior, luand in considerare rezultatele de pana acum.
"Numarul de expeditii a crescut mai ales pe sectorul de livrari cu ramburs (magazine online) precum si pe livrarile internationale prin transport rutier", a declarat Ghinescu. Printre clientii atrasi se numara companii din domeniul farma, telecom, retail si energie. Reprezentantii companiei nu au mentionat numele noilor clienti. Compania Pegasus trece printr-un proces de rebranding, demarat in 2008, in urma caruia va prelua brandul DPD, denumire utilizata de GeoPost la nivel mondial. Initial, oficialii companiei anuntau ca procesul de rebranding, pentru care s-au alocat 5 milioane de euro, va fi finalizat pana in 2010. "Planul de rebranding a fost extins pe o perioada mai lunga de timp pentru a reduce impactul asupra costurilor", a declarat Ghinescu.