Amway a facut un profit de 2,2 milioane de euro din vanzari directe de cosmetice

Autor: Cristina Stoian 06.04.2010

Amway Romania Marketing, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe de cosmetice si suplimente alimentare, a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri cu 15% in lei si 30% in euro in 2009 comparativ cu anul anterior.

"2009 a fost un an dificil. Cresterile spectaculoase de pana in 2008 au trecut, insa am reusit sa ne mentinem la un nivel similar anului 2007 in lei, cu perspecive frumoase pentru 2010. Cifra de afaceri a ajuns la 116 mil. lei (27,6 mil. euro) in 2009, eforturile noastre concentrandu-se pe eficientizarea proceselor si stabilizarea volumelor de vanzari", a declarat pentru ZF George Popescu, branch managerul Amway Romania, care anunta ca profitul inregistrat anul trecut a ajuns la 2,2 mil. euro (9 mil. lei).

Ca toti jucatorii din aceasta industrie si Amway a resimtit scaderea volumelor comandate de clienti in 2009, dar impactul a fost atenuat intr-o mare masura de numarul crescut al celor care s-au inscris in companie ca distribuitori (intreprinzatori privati Amway), pentru a incasa un venit suplimentar, dupa cum afirma conducerea companiei.

"Cred ca in toate domeniile s-a modificat comportamentul consumatorilor si acum oamenii sunt mai atenti la cheltuieli. Instabilitatea economica, incertitudinea, precum si scaderea puterii de cumparare au fost factori importanti ai acestei schimbari de comportament. Cu toate acestea, motivatia celor care s-au inscris, creata de conditiile economice in ceea ce priveste asigurarea unor venituri suplimentare, a facut ca efectele crizei sa nu se simta atat de puternic precum in alte sectoare", este de parere Popescu.

Diferenta mare de curs euro/leu fata de 2008 a pus in dificultate compania, care se gandea la inceputul anului chiar la cresterea preturilor pentru produsele comercializate. Popescu a "rectificat" in primul rand structura costurilor simplificand procesele si fiind "mult mai atent cu resursele".

Pentru 2010, chiar daca se fereste sa faca estimari privind businessul generat de cosmeticele si suplimentele alimentare vandute, Amway are in plan largirea portofoliului cu alte branduri noi. "Daca in 2009 am avut ca scop asigurarea stabilitatii, in 2010 schimbam strategia. Inca din primele doua luni ale anului am extins portofoliul Artistry (cosmetice), am lansat un nou produs Nutrilite (suplimente alimentare) si cel mai important, am lansat deja o noua gama de produse cosmetice, Beautycycle, o gama cu un target nou pentru noi. Modificarile de preturi sunt parte dintr-o strategie europeana, scopul nostru fiind acela de a avea diferente minime intre pietele din regiune", spune branch managerul Amway Romania, care asigura ca toate tarile vecine au avut un comportament similar in ceea ce priveste vanzarile intr-o perioada de criza financiara.

La inceputul lui 2009, Amway dispunea de aproximativ 50.000 de distribuitori la nivel local si comercializa in sistem multi-level-marketing aproximativ 1.000 de produse pe diverse segmente, cea mai mare pondere, de peste 50%, fiind detinuta de cosmetice.

Pe piata vanzarilor directe, Amway, care apartine gigantului Alticor, activeaza alaturi de companii precum Avon, Oriflame, Zepter si Forever Living Products.