Noul aeroport al Capitalei - amanat pe termen nedeterminat, statul nu are bani nici pentru studiu
Constructia unui nou aeroport care sa deserveasca Bucurestiul a
fost amanata pentru o perioada nedeterminata, deoarece, in lipsa
banilor, Executivul nu a lansat inca nici macar procedurile de
elaborare a studiului de fezabilitate, la aproape doi ani de la
aprobarea in Guvern a investitiei, arata un document al
Ministerului Transporturilor redactat la inceputul lunii martie
2010, obtinut de Mediafax Business.
Conform deciziei Guvernului, programul de executare a lucrarilor
urma sa fie stabilit pe baza unui studiu de fezabilitate, care va
indica inclusiv amplasamentul noului aeroport, caracteristicile
tehnice si valoarea investitiei, insa, potrivit documentului, la
aproape doi ani de la aceasta decizie, autoritatile nu au inceput
inca nici macar elaborarea studiului de fezabilitate.
Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol in
2008, la momentul avizarii investitiei, rezulta ca traficul
aeroportuar in Romania va creste anual, in perioada 2008-2014, cu
6,9%, rata de majorare fiind mult mai ridicata in zona municipiului
Bucuresti, urmand ca pana in 2018 sa se ajunga la un trafic de 20
milioane pasageri.