Ce spun primii romani care au "testat" televizorul 3D: "E mai tare ca la cinema! Numai sa nu ne doara capul” - galerie FOTO
Primul televizor 3D care a ajuns pe rafturile magazinelor din
Romania, un LCD Full HD produs de LG care costa 2.000 de euro, a
reusit sa impresioneze audienta, care a privit fascinata cu
ochelarii speciali pe nas, cum masini de curse sau persnaje de
desen animat pareau ca sar din ecran pentru a vizita Media Galaxy
Baneasa, magazinul unde este expus produsul.
"Uau! E mai tare ca la cinema. Senzatia este ca vin lucrurile peste
tine", spune Adrian S., din Bucuresti, dupa ce s-a uitat timp de
cateva minute la filmul special de prezentare care ruleaza fara
incetare pe televizor. "Iti vine sa pui mana pe chestiile de pe
ecran", mai spune el, dupa care il auzi vorbind cu un prieten la
telefon: "Bai, e, 2.000 de euro dar e super-tare". Cand incheie
convorbirea se declara increzator: "O sa se vanda in draci".
In multimea formata ad-hoc in jurul televizorului 3D - formata din
jurnalisti, simpli cumparatori, oficiali LG, Altex si de alte
companii implicate in organizarea lansarii, exclamatiile domina. Si
uimirea. "E mai tare decat credeam". Sau "nu e scump cum ma
asteptam". "Imaginea este cu adevarat spectaculoasa", adauga
altcineva, schitand un gest de aparare cand mai multe pietricele si
fire de nispi par ca vor lovi audienta, atunci cand sunt aruncate
in aer de o masina de curse care ia un viraj strans pe ecran.
In magazin sunt de altfel doi poli de interes, care au strans in
jurul lor multimea: televizorul 3D si oficialii LG si Altex.
Daca televizorul isi culege linistit exclamatiile surprinse ale
audientei, oficialii celor doua companii prezinta totusi prudent
situatia. Cristian Moanta, directorul de marketing al Altex,
companie ale carei afaceri au cazut cu 50% anul trecut, spune
direct ca nu se asteapta ca acest televizor sa fie genul de produs
care sa goleasca rafturile retailerului. "Avem un produs cu un pret
semnificativ si continut limitat", crede el.
Sorin Spinu, director de vanzari Home Entertaiment la LG Romania,
este pe jumatate de acord cu partenerii de la Altex: "Nu pretul
este problema ci continutul", spune el atingand problema numarul
unu pentru clienti. Nu exista in Romania emisiuni filmate in 3D
(doar Pro TV a anuntat ca face teste cu tehnologia), iar cine vrea
sa traiasca acasa o experienta la fel de speciala ca la un cinema
3D trebuie sa-si cumpere un player Blu Ray 3D si discuri speciale,
cu filme proiectate special tridimensional.
La data lansarii, in Romania existau doar televizorul si playerul
3D de la LG, dar niciun disc compatibil, inafara filmuletului de
prezentare care ruleaza fara oprire pe ecran.
Daca LG si Altex au motive de ingrijorare in ce priveste
continutul, pe unii consumatori ii supara, la propriu altele. "N-am
nimic dupa 5 minute, doar parca sunt un pic ametit", isi
impartaseste zgomotos Tudor, un alt bucurestean, impresiile. "Dar
dupa un sfert de ora cred ca te ia durerea de cap", adauga
el.
Nu foarte multi romani vor avea insa de ce sa-si cumpere Algocalmin
din cauza filmelor 3D, avand in vedere ca oficialii LG se asteapta
ca vanzarile de televizoare cu tehnologie tridimensionala sa fie
aproximativ egal cu numarul celor mai bogati romani: cateva
sute.
Dar aceasta nu pentru ca automat cei mai instariti romani isi vor
cumpara televizorul 3D pentru a-si impresiona familia si prietenii.
Tinta o reprezinta romanii care nu sunt neaparat miliardari ci cei
care au venituri peste medie si sunt si foarte pasionati de
tehnologie. "Ne adresam celor care isi doresc foarte mult sa aiba
in casa aceasta tehnologie", spune Cristian Moanta.
Cateva rafturi mai incolo, un cuplu de "simpli" consumatori,
rataciti in mod curios intr-o joi dimineata la ora 11,00 intr-un
magazin de electronice si electrocasnice, isi face calculele. "Daca
un LCD Full HD 3D costa doar 2.000 de euro acum, e clar ca in sase
luni o sa se ieftineasca si mai tare si LCD-urile astea mai
ieftine, HD-ready".