Retailerul Euro GSM pariaza pe stagnare. „In cel mai rau caz scadem cu 5%”

Autor: Laurentiu Cotu 11.04.2010

Euro GSM 2000, unul dintre cei mai mari retaileri GSM de pe piata locala, controlat de antreprenorii romani Silvia si Zolt Fodor, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 21,4 mil. euro, in scadere cu peste 28% fata de 2008.

"Pe segmentul de retail, cifra de afaceri realizata de compania noastra a crescut cu 7% fata de anul precedent, insa valoarea acesteia la nivelul intregii activitati Euro GSM, retail si vanzari directe, a fost mai mica fata de anul 2008. Pentru anul in curs credem ca vanzarile se vor mentine la nivelul anului 2009, insa luam in calcul si o eventuala diminuare a afacerilor cu maximum 5%, in conditiile economice actuale", au declarat pentru ZF Transilvania oficialii companiei.

"In pofida acestor aspecte, exista totusi un potential de crestere al pietei determinat de atenuarea luptei concurentiale, astfel ca in conditiile in care magazinele mai putin profitabile cu performante financiare scazute sunt eliminate treptat, piata poate manifesta o tendinta de consolidare. Pe piata de retail telecom un rol semnificativ este al operatorilor de telefonie mobila, astfel incat in viitor evolutia acesteia va fi in mare masura influentata de politica adoptata de catre operatori", spun reprezentantii retailerului.

Reteaua Euro GSM numara in prezent 119 magazine, dintre care 14 sunt francize, iar 16 sunt magazine ale partenerilor. Anul trecut, din considerente legate de optimizarea costurilor si asigurarea eficientei activitatilor, compania clujeana a inchis 9 magazine.

"Pentru acest an ne propunem relocarea unora dintre magazine in zone cu un potential comercial ridicat, astfel ca de la inceputul anului si pana in prezent 10-15 magazine au fost relocate sau sunt in curs de relocare. Din considerente care tin de eficientizarea activitatii derulate la nivelul intregii retele de magazine Euro GSM, vom inchide unitatile cu performante financiare reduse", au precizat oficialii Euro GSM.

Totodata, ei au spus ca intentioneaza ca in perioada urmatoare de timp sa deschida doua magazine in localitati in care retailerul GSM nu a mai fost prezent pana acum. Anul trecut reteaua Euro GSM avea 470 de angajati, numarul acestora fiind in prezent in scadere cu 6%. Conducerea companiei a spus ca nu au fost efectuate disponibilizari masive, insa in anumite situatii s-au realizat optimizari ale resurselor umane, respectiv transferuri intre departamentele companiei.

"Ne vom canaliza si in acest an eforturile in directia perfectionarii resuselor umane, prin organizarea de traininguri periodice de vanzari si de interrelationare cu clientii. Petru 2010 principalul obiectiv al Euro GSM este mentinerea stabilitatii financiare prin intermediul eficientizarii activitatiilor derulate la nivelul intregii retele de magazine", au spus reprezentantii companiei clujene.

Anul trecut pe piata au aparut zvonuri privind vanzarea companiei.

"Nu intentionam sa vindem in urmatoarea perioada de timp o parte din pachetul de actiuni al companiei, insa nu excludem eventuale achizitii sau parteneriate, fiind deschisi oricarei oportunitati in sprijinul dezvoltarii retelei de magazine in conditii de profitabilitate", spun oficialii Euro GSM.