Ghosn, presedintele Renault Nissan: "Singura solutie pentru industria auto este masina electrica"

Autor: Alexandru Anghel 12.04.2010

Presedintele aliantei Renault Nissan, Carlos Ghosn, apreciaza ca actuala criza economica financiara a accelerat schimbarile din industria auto si a determinat consolidarea grupurilor cu prezenta mondiala. Solutia supravietuirii pe termen lung a producatorilor auto depinde acum in principal de dezvoltarea de noi tehnologii, de noi produse, si de prezenta in cat mai multe tari.

"In acest context nu vad cum un constructor mic poate reusi singur. Astazi, cu o productie mai mica de 4 milioane de unitati anual e dificil sa poti juca un rol", a declarat Ghosn pentru publicatia franceza Les Echos.

Declaratia survine in contextul in care Ghosn a semnat alaturi de Dieter Zetsche, in cursul saptamanii trecute, parteneriatul dintre alianta Renault Nissan si Daimler AG, pentru dezvoltarea de tehnologii, motoare si a viitoarelor modele smart si Twingo.

Renault si Nissan comercializeaza impreuna mai mult de 6 milioane de autovehicule anual si formeaza cel de-al patrulea grup auto mondial.
Ghosn a explicat avantajele noului parteneriat, cu grupul german, care va permite atacarea unor piete unde prezenta Renault Nissan nu era valorificata foarte bine, dar a amintit ca normele de poluare aplicate in industria auto devin din ce in ce mai stricte.

"Cand nu vom mai respira gaze de echapament sau cand nu vom mai auzi zgomotul de motor, atunci se va observa o adevarata transformare. Va fi un punct de referinta in industria auto. Singura solutie ( pentru industria auto -n. red) este sa mergem spre emisii zero, sa dezvoltam masina electrica", a spus Ghosn.
In prezent la nivel mondial sunt in circulatie 600 de milioane de autovehicule iar pana in 2050, potrivit sefului Renault, vor fi inmatriculate circa 2 miliarde, odata cu cresterea puterii de cumparare a pietelor emergente.

Planul pe termen mediu si lung al aliantei prevede lansarea a 8 modele electricem patru pentru Nissan si patru pentru Renault, capacitatea de productie urmand sa ajunga in prima faza la 500.000 de unitati anual.