Lasselsberger: Piata de placi ceramice va ajunge la limita de jos

Autor: Catalin Lupoaie 13.04.2010

Grupul austriac Lasselsberger, care detine brandul de placi ceramice Cesarom, a inregistrat anul trecut o scadere de 1% a cifrei de afaceri, pana la 150 mil. lei (35,4 mil. euro), insa si-a bugetat pentru anul acesta o crestere de 10% si trecerea pe profit, odata cu extinderea exporturilor in Grecia si Bulgaria.

"2009 a fost un an in care am consolidat businessul si am implementat o noua organizare interna care sa permita o crestere a eficientei proceselor interne", sustine Eduard Macarescu, directorul comercial al Lasselsberger SA, subsidiara locala a grupului.

El a preluat alaturi de Christian Morath, directorul general al Lasselsberger SA, conducerea subsidiarei locale a grupului austriac la Romania la sfarsitul lui 2008, dupa ce anterior cei doi au lucrat in cadrul grupului german REWE, care detine supermarketurile Billa.

Piata de placi ceramice va continua insa sa scada anul acesta cu 10%, pana la 100 mil. euro, dupa un declin puternic de 40% in 2009, potrivit estimarilor grupului Lasselsberger.

"Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numarului de proiecte rezidentiale si non rezidentiale, cat si blocarea creditarii au fost principalele motive care au dus la diminuarea pietei de placi ceramice in 2009. Anul acesta speram ca piata de profil din Romania se va diminua doar cu 10 procente, ajungand la o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro", spune Macarescu.

In volum, piata de placi ceramice din Romania va scadea cu circa 9%, pana la 23 de milioane de metri patrati. Dupa aceasta scadere, consumul va atinge nivelul de jos la pietei, iar ulterior din 2011 va reveni pe crestere. "Diminuarea de 10% din acest an va arata ca piata de placi ceramice a ajuns la punctul cel mai slab si nu mai are unde sa scada", afirma managerul Cesarom.

Lasselsberger, care activeaza pe piata locala prin firmele Sanex si Lasselsberger SA, estimeaza pentru acest an o crestere de 10% a businessului in euro, pana la 38,5 mil. euro.

Cesarom si-a schimbat anul trecut strategia si a inceput activitatea de export pe pietele din Grecia si Bulgaria, iar pentru anul in curs mizeaza pe cresterea ponderii exporturilor de la 1%, in 2009, la 5% din cifra de afaceri. Potrivit datelor proprii, compania a inregistrat in 2009 o cota de piata de 36%, iar pentru 2010 estimarea se ridica la 38%.

Grupul austriac detine noua unitati de productie in patru tari din Uniunea Europeana si circa 12.000 de angajati. Compania detine brandurile Cesarom, Rako, LB Object, Zalakeramia si Kerko.