Tiriac ar vrea sa vanda Dacia in Germania, dupa ce a adus Mercedes si Metro in Romania. Cum comentati?

Autor: Bogdan Alecu 13.04.2010

Ion Alexandru Tiriac, mostenitorul grupului Tiriac, crede ca a trecut ce e mai rau din criza. El sustine ca Tiriac nu vinde actiunile pe care le detine in afacerile locale Metro, UniCredit Bank sau Allianz.



Ion Tiriac, primul antreprenor care a pariat pe cresterea economica a Romaniei in anii '90, aducand marci precum Mercedes, Ford sau Metro Cash&Carry, ia acum in calcul posibilitatea de a deschide centre auto Dacia in Europa de Vest, in Franta sau Germania, trecand astfel de la importuri la exporturi.

"Am luat in calcul sa devenim si dealer Dacia in strainatate, nu in Romania. Dacia este o masina care pentru mine a avut o evolutie surprinzatoare. Produsul este bun, este extrem de bine vandut in strainatate", a subliniat Ion Alexandru Tiriac, fiul fostului tenisman si reprezentantul lui in consiliile de conducere si administratie ale Tiriac Holdings, un grup care a rulat anul trecut afaceri de 1,3-1,4 mld. euro, intr-un interviu acordat ZF.

Avand biroul la parterul cladirii unde se afla sediul Tiriac Holdings, Ion Alexandru Tiriac, 33 de ani, trebuie acum sa dovedeasca faptul ca merita sa preia conducerea unui imperiu cu afaceri in segmentul auto, imobiliar, bancar, asigurari si aviatic. Toate acestea in conditiile in care businessul Tiriac a fost jucator in pietele cele mai lovite de criza economica in 2009, inregistrand scaderi cuprinse intre 30 si 40% pe piete care au coborat cu pana la 60%. Anul trecut, anul crizei financiare in Romania, businessul Tiriac a ajuns la nivelul anului 2009 la o cifra de afaceri de peste 1,4 miliarde de euro, valoare comparabila cu cea a Automobile Dacia in 2006. Din 2005, de la relansarea Dacia in Europa de Vest, constructorul autohton a exportat pe piata germana peste 133.000 de autovehicule pana la finele anului trecut, in valoare de aproximativ 1,1 mld. euro, in timp ce Mercedes a vandut in Romania din 1990 aproape 40.000 de masini, cu o valoare de aproximativ 1,6 mld. euro.

"Ideea de a construi un dealer Dacia in Franta sau Germania reprezinta un business foarte bun, dar momentan sunt alte probleme de rezolvat aici in Romania. Dar noi inca nu suntem unde vrem sa fim aici. Vrem mult mai sus", a subliniat fiul. Tiriac Holdings detine in sectorul auto un business de peste 700 mil. euro, alcatuit din cei patru importatori Rom car (Ford), Hyundai Auto Ro mania, Premium Auto (Land Rover si Jaguar) si M Car Trading (Mitsu bishi), la care se adauga reteaua de dealeri TiriacAuto care comercializeaza prin intermediul a 65 de concesionari 11 marci.