Smyk, Romtelecom: Marile canale TV internationale trebuie sa investesteasca milioane de euro in Romania daca vor clienti
Furnizorii internationali de continut, care detin posturi TV cu
diferite tematici, investesc "insuficient" in piata din Romania
astfel ca si rezultatele sunt pe masura, spune Miroslaw Smyk,
managerul Romtelecom care raspunde de operatiunile TV ale
companiei.
"Marile canale TV internationale care vin in Romania se bazeaza
doar pe brandul pe care si l-au creat la nivel international si
investesc insuficient pe aceasta piata. Inca sunt intr-o zona de
confort cand se uita la piata din Romania", a spus oficialul
Romtelecom fara a oferi exemple. "Initial aceasta abordare, de a se
baza pe recunoasterea la nivel international, a fost suficienta
pentru a intra in grila operatorilor TV din Romania. Dar de acum
aceste canale trebuie sa inceapa sa investeasca milioane de euro in
Romania in promovare. Un buget de cateva zeci de mii de euro nu
este suficient", a spus el.
Managerul Romtelecom crede ca pe langa promovare furnizorii
internationali de continut trebuie sa ia calcul si alte investitii,
cum ar fi, de exemplu dublajul unor posturi in limba romana, in loc
de subtitrare.
"O femeie daca sta in bucatarie nu se uita in mod automat la un
post TV specializat in retete si gatit ci va prefera un post local,
in limba romana. E in interesul furnizorilor de continut sa aduca
posturi in limba romana", a adaugat el.