Smyk, Romtelecom: Marile canale TV internationale trebuie sa investesteasca milioane de euro in Romania daca vor clienti

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 14.04.2010

Furnizorii internationali de continut, care detin posturi TV cu diferite tematici, investesc "insuficient" in piata din Romania astfel ca si rezultatele sunt pe masura, spune Miroslaw Smyk, managerul Romtelecom care raspunde de operatiunile TV ale companiei.

"Marile canale TV internationale care vin in Romania se bazeaza doar pe brandul pe care si l-au creat la nivel international si investesc insuficient pe aceasta piata. Inca sunt intr-o zona de confort cand se uita la piata din Romania", a spus oficialul Romtelecom fara a oferi exemple. "Initial aceasta abordare, de a se baza pe recunoasterea la nivel international, a fost suficienta pentru a intra in grila operatorilor TV din Romania. Dar de acum aceste canale trebuie sa inceapa sa investeasca milioane de euro in Romania in promovare. Un buget de cateva zeci de mii de euro nu este suficient", a spus el.

Managerul Romtelecom crede ca pe langa promovare furnizorii internationali de continut trebuie sa ia calcul si alte investitii, cum ar fi, de exemplu dublajul unor posturi in limba romana, in loc de subtitrare.

"O femeie daca sta in bucatarie nu se uita in mod automat la un post TV specializat in retete si gatit ci va prefera un post local, in limba romana. E in interesul furnizorilor de continut sa aduca posturi in limba romana", a adaugat el.